Japonezii prefera animalele de companie pentru ca ii costa mai putin.
In Japonia, cainii de companie au devenit o adevarata moda, populatia canina crescand intr-un ritm ametitor, ceea ce nu se poate spune despre populatia umana, care este in scadere.
Statisticile arata ca, in prezent, numarul patrupedelor de companie a depasit numarul copiilor cu varste de pana in 10 ani - in 2006, in Japonia existand 13,1 milioane de caini.
Explicatia este aceea ca japonezii prefera sa aiba caini, si nu copii, multi spunand ca e mai rentabil sa cresti un animal, intrucat nu trebuie sa platesti taxe de studii sau sa iei o locuinta mai incapatoare, releva Reuters.
Cum dragostea pentru caini a depasit cu mult asteptarile, Japonia a devenit centrul mondial al modei pentru cei mai buni prieteni ai omului.
Oamenii le asigura patrupedelor adevarate garderobe si seturi de accesorii si platesc bani frumosi pentru programe speciale destinate recreerii necuvantatoarelor. In ceea ce priveste moda, semnalul pentru schimbarea de tendinte se da mereu la Tokio, fapt recunoscut si de proprietarii de magazine de profil din Paris.
„Parisul este cu 10-15 ani in urma Japoniei”, spune Harriet Sternstein, proprietara magazinului Mon Bon Chien din capitala franceza. Tocmai din aceasta cauza, americanii care fac afaceri in acest domeniu se indreapta tot mai mult spre Japonia.
De pilda, magazinul Fifi&Romeo, un punct de reper in moda canina, care a fost infiintat in Los Angeles, are acum mai multe filiale in Japonia decat in SUA. Totusi, in Statele Unite exista cea mai numeroasa populatie canina - 61 de milioane, pe locurile urmatoare situandu-se Brazilia - 30 de milioane si China - 23 de milioane.
Pasiune extrema
O viata scaldata in lux Semnificatia expresiei „a duce o viata de caine” are cu totul alte conotatii in Japonia, trimitand cu gandul nu la mizerie, ci la luxul extrem. Un exemplu in acest sens sunt Ginger, un pudel, si Tinkerbell, o corcitura intre chihuahua si pomeranian.
Stapana lor, Toshiko Horikoshi, chirurg oftalmolog, le-a pus la dispozitie o garderoba de invidiat, plina de hainute din matase si casmir si accesorii colorate.
Femeia ii scoate pe cei doi in oras, la restaurante unde se dau petreceri in cinstea cainilor, ii duce in statiuni balneare speciale unde aromaterapia este la loc de cinste, iar personalul asigura patrupedelor masaje de relaxare.
Atunci cand merg la cumparaturi, ea refuza sa-i chinuiasca tinandu-i in lesa. Si, cum in multe magazine patronii le nu permit oamenilor sa intre cu caini care sa se plimbe in voie printre clienti, Horikoshi a gasit o solutie: cateii se lafaie intr-un carucior asemanator celui pentru copii.