
Numărul europenilor care au efectuat cel puţin o cumpărătură online a crescut anul trecut la 33%, de la 27% cât s-a înregistrat în 2007, potrivit Comisiei Europene.
Datorită acestui fapt, Comisia Europeană va lansa mâine ghidul eYou pentru consumatorii din mediul electronic, sub sloganul “Fiţi inteligenţi pe internet – cunoaşteţi-vă drepturile!”
Internetul oferă consumatorilor aproape orice: descărcarea melodiei preferate, împărtăşirea fotografiilor şi clipurilor video cu prietenii sau restul lumii, precum şi posibilitatea de a compara ofertele prestatorilor de servicii pentru a o identifica pe cea mai bună.
Internetul, reglementat la nivel naţional
În ciuda acestui fapt, Internetul este încă subiectul unui număr mare de legi naţionale divergente.
Regulile diferite în ceea ce priveşte drepturile de autor, protecţia datelor sau drepturile şi obligaţiile cumpărătorilor îi dezorientează adeseori pe consumatori, creează obstacole pentru derularea de afaceri în mediul electronic şi pot duce la o adevărată junglă online în loc să conducă la o mai mare claritate şi previzibilitate.
Lansarea ghidului eYou Astfel, pentru a facilita existenţa consumatorilor în epoca digitală, comisarii Viviane Reding, responsabilă cu societatea informaţională şi mass-media, şi Meglena Kuneva, responsabilă cu protecţia consumatorilor, vor lansa, mâine, la Strasbourg, ghidul eYou.
Acesta permite consumatorilor să se familiarizeze cu drepturile şi obligaţiile lor în mediul electronic, aşa cum sunt ele stabilite în prezent de către legislaţia Uniunii Europene.
Ghidul eYou este prima pagină de internet ce trece în revistă drepturile şi obligaţiile în mediul electronic, atât în cadrul legislaţiei UE, cât şi al celei naţionale.
Mai multe informaţii
Ghidul oferă numeroase informaţii referitoare la punctele de contact la nivel european şi naţional şi răspunde întrebărilor frecvente din partea consumatorilor într-un limbaj uşor de înţeles.
Sunt tratate o serie largă de subiecte, printre care: •protecţia datelor personale şi a vieţii private în mediul electronic; •siguranţa şi securitatea pe internet; •regulile privind publicitatea pe Internet; •obligaţiile prestatorilor de servicii sau vânzătorilor vizavi de utilizatori sau consumatori; •drepturile de autor în mediul electronic; •chestiunile privind responsabilitatea, precum şi referitoare la posibilitatea de a depune o cerere de despăgubire sau de a vă face respectate drepturile.