Mecanicul a coborât să facă pipi, pentru că nu avea nici un vagon ataşat. Locomotiva a luat-o singură din loc

Mecanicul a coborât să facă pipi, pentru că nu avea nici un vagon ataşat. Locomotiva a luat-o singură din loc

Mecanicul Viorel Ursu este acuzat acum de neglijenţă în serviciu şi distrugere, după ce a lăsat motorul locomotivei pornit şi a coborât pe peron. Mersul la toaletă îl poate costa locul de muncă.

Istoria s-a întâmplat ieri dimineaţă, în halta Dârste din judeţul Braşov. Mecanicul Viorel Ursu (58 de ani), din Făgăraş, trebuia să ducă o locomotivă a Grupului Feroviar Român (GFR) în gara Braşov. Locomotiva nu avea ataşate vagoane. În gara Dârste, Ursu s-a dat jos pentru a merge la toaletă. Când a revenit la peron nu a mai găsit-o locomotiva. S-a uitat în stânga şi-n dreapta şi a luat-o la fugă, s-o prindă din urmă. Martorii care erau în gară le-au povestit poliţiştilor că scena a fost savuroasă: cu o geantă pe umăr şi cu părul răvăşit, Viorel Ursu a luat-o pe şinele de cale ferată. "Acolo e şi o pantă uşoară şi, probabil şi din cauza trepidaţiilor, locomotiva a plecat singură. Mecanicul n-a asigurat-o, motorul era pornit, a luat-o la vale", a declarat, pentru EVZ, Ciprian Sfreja, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Braşov. Mastodontul a mers singur vreo şase - şapte kilometri. "Au intervenit cei de la CFR, care au schimbat macazele şi au reuşit să dirijeze locomotiva pe un traseu secundar, necirculat. Pe drum a prins peste 100 km/h. Numai că la Triaj, chiar înainte de depoul Braşov, într-o curbă, s-a răsturnat", a mai precizat Sfreja. Mai multe echipaje ale CFR au intervenit imediat, pentru că locomotiva a lovit doi stâlp de înaltă tensiune, existând pericolul de electrocutare a celor care se aflau în preajmă. Zona a fost izolată, iar măgăoaia a fost pusă din nou pe şine cu ajutorul unei macarale. Mecanicul poate fi acuzat de neglijenţă în serviciu şi de distrugere, dat fiind faptul că locomotiva, care costă în jur de 700.000 de euro, a ieşit cam şifonată după ce s-a lovit de doi stâlpi, apoi s-a răsturnat. Mai mult, dacă va fi găsit vinovat de accident, el îşi poarte pierde jobul. 15 ani de experienţă Viorel Ursu este angajat al firmei GFR, având 15 ani de experienţă ca mecanic de locomotivă. Ieri dimineaţă a uitat, însă, să tragă frânele, din cauza grabei de a ajunge la toaletă. Speriat de ce s-a întâmplat, n-a putut scoate niciun cuvânt. Procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Braşov l-au audiat ieri, iar mai mulţi specialişti au făcut măsurători la locul accidentului. Anchetatorii urmează să stabilească dacă Viorel Ursu este vinovat de păţania petrecută ieri aproape de Braşov. Mecanicul a alergat şase kilometri să prindă din urmă locomotiva. Poliţiştii l-au luat apoi la audieri

Ne puteți urmări și pe Google News