La începutul săptămânii viitoare însă, gradul de ocupare va scădea cu peste 30% faţă de nivelul unor zile obişnuite. „Bucureştiul nu este tocmai o destinaţie turistică şi, în condiţiile în care, în perioada respectivă, activitatea de business este redusă, hotelurile au vizibil mai puţini clienţi“, afirmă Tinu Sebeşanu, CEO compania de consultanţă Trend Hospitality.

Se observă totuşi, în acest an, o uşoară creştere a numărului de turişti de leasure – adică cei veniţi în plimbare. „Diferenţa ar fi de circa 12% faţă de 2007. Suntem optimişti şi reducem tarifele până la 30% în cazul grupurilor mari, care se cazează la sfârşit de săptămână“, susţine reprezentantul unui hotel de patru stele. Pentru aducerea mai multor turişti în Capitală, soluţia ar fi implicarea autorităţilor alături de actorii din domeniul privat, pentru a pune la punct pachete atractive, spun hotelierii.