Guma fără zahăr protejează dinţii, dar ciocolata nu ajută creşterea. Vezi ce mesaje de promovare a aprobat UE
- Ioana Raluca Ghioarc ă
- 6 decembrie 2011, 13:07
Un comitet UE responsabil de probleme privind lanţul alimentar a aprobat ieri peste 200 de menţiuni de sănătate pe care producătorii de produse alimentare vor să le imprime pe etichete.
Potrivit Reuters, finaliştii au fost selectaţi din peste 2500 de aplicanţi, şi au inclus producători care vor să promoveze guma de mestecat fără zahăr ca un produs ce ajută la neutralizarea acizilor produşi de placa bacteriană, şi producători care care susţin că produsele ce conţin calciu ajută la dezvoltarea osoasă normală a copiilor. Printre aplicaţiile respinse s-a numărat şi cea conform căreia Ferrero Kinder Chocolate îi ajută pe copii să crească şi cea care susţine că ceaiul negru ajută la concentrare. Primul pas către o nutriţie mai sănătoasă "Consumatorii au dreptul la informaţii precise şi de încredere pe etichetele produselor alimentare pentru a putea să facă alegeri mai sănătoase", a declarat John Dalli, comisarul UE pentru sănătate şi consumatori. "În ceea ce priveşte menţiunile de sănătate, asigurarea veridicităţii şi preciziei acestora este de o deosebită importanţă", a adăugat oficialul. Lista finală a menţiunilor de sănătate trebuie aprobată de guvernele statelor membre, pentru a putea fi adoptată în mod oficial la începutul anului viitor. Din acel moment companiile vor avea şase luni la dispoziţie pentru a elimina menţiunile respinse de pe etichetele produselor.