Diferenta este minima, ambii giganti comercializand peste noua milioane de unitati fiecare.
 
Rezultatele de vanzari pe 2006 confirma ceea ce se stia deja: „Cei trei mari” nu mai exsita. Triumviratul General Motors  – Toyota – Ford e amintire dupa ce ultimul a inregistrat inca un an dezastruos.

Cu aproape 9,2 milioane de autovehicule comercializate anul trecut, General Motors a ramas liderul industriei auto, insa la o diferenta minima fata de Toyota. Constructorul japonez, care a inregistrat o crestere de aproape 10a fata de 2005, a vandut si el pentru prima oara peste noua milioane de masini, pregatind astfel rocada pe care o va face cu GM in acest an, potrivit analistilor. Ambii producatori s-au distantat vizibil de Ford, care a vandut mai putin si s-a plafonat la 6,5 milioane de unitati.

Pe intervalul cinci – sase milioane s-au plasat Renault-Nissan si Volkswagen Group, in aceasta ordine, cu 5,9, respectiv, 5,7 milioane de autovehicule comercializate in 2006. In timp ce conglomeratul german a crescut cu peste 9%, alianta franco-nipona s-a clatinat, coborand cu aproape 4 procente.

Vedeta anului trecut in ceea ce priveste progresul facut la volum de vanzari a fost fara indoiala Grupul Fiat, care a raportat cea mai importanta creste procentuala, 16,7%. Producatorul maricilor Fiat, Alfa Romeo si Lancia s-a oprit putin sub bariera celor doua milioane de unitati comercializate. Hyundai si Kia au depasit la randul lor un prag important – cu peste patru milioane de masini ajunse in mainile cumparatorilor.

Intre producatorii care nu au incheiat 2006 pe o nota pozitiva se numara Grupul PSA Peugeot-Citro‘n, Mitsubishi Motors Corporation si, potrivit estimarilor, DaimlerChrysler.