General Motors a ramas liderul industriei auto

General Motors a ramas liderul industriei auto

Constructorul american a vandut anul trecut 160.000 de vehicule mai mult ca Toyota.

Diferenta este minima, ambii giganti comercializand peste noua milioane de unitati fiecare.   Rezultatele de vanzari pe 2006 confirma ceea ce se stia deja: „Cei trei mari” nu mai exsita. Triumviratul General Motors  - Toyota - Ford e amintire dupa ce ultimul a inregistrat inca un an dezastruos.

Cu aproape 9,2 milioane de autovehicule comercializate anul trecut, General Motors a ramas liderul industriei auto, insa la o diferenta minima fata de Toyota. Constructorul japonez, care a inregistrat o crestere de aproape 10a fata de 2005, a vandut si el pentru prima oara peste noua milioane de masini, pregatind astfel rocada pe care o va face cu GM in acest an, potrivit analistilor. Ambii producatori s-au distantat vizibil de Ford, care a vandut mai putin si s-a plafonat la 6,5 milioane de unitati.

Pe intervalul cinci - sase milioane s-au plasat Renault-Nissan si Volkswagen Group, in aceasta ordine, cu 5,9, respectiv, 5,7 milioane de autovehicule comercializate in 2006. In timp ce conglomeratul german a crescut cu peste 9%, alianta franco-nipona s-a clatinat, coborand cu aproape 4 procente.

Vedeta anului trecut in ceea ce priveste progresul facut la volum de vanzari a fost fara indoiala Grupul Fiat, care a raportat cea mai importanta creste procentuala, 16,7%. Producatorul maricilor Fiat, Alfa Romeo si Lancia s-a oprit putin sub bariera celor doua milioane de unitati comercializate. Hyundai si Kia au depasit la randul lor un prag important - cu peste patru milioane de masini ajunse in mainile cumparatorilor.

Intre producatorii care nu au incheiat 2006 pe o nota pozitiva se numara Grupul PSA Peugeot-Citro‘n, Mitsubishi Motors Corporation si, potrivit estimarilor, DaimlerChrysler.

Ne puteți urmări și pe Google News