Gândurile negre cresc pofta de dulciuri

Gândurile negre cresc pofta de dulciuri

Persoanele care se gândesc la propria moarte au tendinţa de a consuma mai multe dulciuri decât celelalte, potrivit mai multor studii efectuate în Europa şi Statele Unite, informează Reuters.

Cercetătorii Naomi Mandel, de la Universitatea de stat Arizona (SUA), şi Dirk Smeesters, de la Universitatea Erasmus din Rotterdam (Olanda), au efectuat mai multe experimente în Europa şi Statele Unite în care unii participanţi au fost rugaţi să scrie despre sentimentele lor faţă de propria moarte, iar alţii au scris despre o procedură medicală dureroasă.

Apoi, participanţii la studiu au fost rugaţi să aleagă produse de pe o listă de cumpărături sau să consume dulciuri. Voluntarii care au scris despre propria moarte au consumat sau au dorit să cumpere mai multe dulciuri decât ceilalţi.

"Oamenii au avut tendinţa de a consuma mai multe tipuri de alimente, sănătoase şi nesănătoase, dacă se gândeau că într-o zi vor muri", se indică în raportul publicat în Journal of Consumer Research.

Asocierea este mai semnificativă în cazul persoanelor cu un respect faţă de sine scăzut.

Mandel şi Smeesters au explicat fenomenul utilizând teoria "evadării din conştiinţa de sine". "Când oamenilor li se aduce aminte de inevitabila moarte proprie, încep să se simtă inconfortabil în legătură cu ceea ce au făcut în viaţă şi dacă au făcut ceva deosebit. Aceasta este starea de «conştiinţă de sine ridicată»", au spus cercetătorii.

"O modalitate de a scăpa de starea inconfortabilă este de a evada, prin abuz de alimente sau prin cheltuirea unei sume mari de bani", au explicat specialiştii.

(19:05)

Ne puteți urmări și pe Google News