Editura Evenimentul si Capital

Cum să trăieşti mai mult şi să mănânci mai puţin

18_Salata_shutterstock
Autor: | | 22 Comentarii | 4808 Vizualizari

Nu depăşiţi norma zilnică de calorii permisă, mâncaţi un kilogram de legume şi de fructe pe zi, cereale integrale, peşte oceanic şi iaurturi probiotice dacă vreţi să îmbătrâniţi lent.

Deşi nu s-a descoperit leacul pentru tinereţe fără bătrâneţe, există mai multe teorii care promit cel puţin încetinirea procesului de îmbătrânire. Una din ele spune că durata de viaţă a fiecărui individ este programată genetic şi că omul poate prelucra un număr fix de calorii de-a lungul vieţii. Cu cât ne consumăm mai repede caloriile, cu atât murim mai repede. "Astfel, dacă un individ e programat să trăiască 120 de ani, dacă nu se îmbolnăveşte sau nu moare din cauza unor accidente, chiar va trăi atât. Cu alte cuvinte, putem prelucra un număr fix de calorii în timpul vieţii. Însă oamenii mor, de regulă, mult mai repede din cauza hranei nesănătoase, fumatului, consumului excesiv de alcool, poluării şi a tot ceea ce înseamnă stil de viaţă nesănătos", scrie specialistul în alimentaţie, Gheorghe Mencinicopschi, în cartea sa "Şi noi ce mai mâncăm ca să slăbim?". Patru luni mai puţin de viaţă la fiecare kilogram în plus Deşi nu crede în teoria numărului fix de calorii, nutriţionistul Eduard Adamescu spune că alimentele bogate în calorii îngraşă, iar studiile au arătat că fiecare kilogram în plus scurtează cu patru luni speranţa de viaţă. O altă teorie anti-îmbătrânire vorbeşte despre proprietăţile alimentelor antioxidante (ceaiul verde, vinul roşu), însă, până acum, niciun studiu nu a demonstrat negru pe alb acest lucru. Potrivit profesorului Mencinicopschi, adeptul primei teorii, cheia tinereţii stă în cumpătare şi în consumul de calorii de calitate. Cu cât consumăm mai multe calorii, cu atât "ne mâncăm zilele" mai repede. Raţia calorică pentru vârstnici este de 1400 de calorii sau 25 de calorii pe kilogram. Alimentele de tip fast-food, prăjiturile cu multe creme, sosurile grase şi prăjelile conţin calorii de proastă calitate şi sunt de evitat. "Supraconsumul caloric, mai ales de calorii de slabă calitate, creşte enorm producţia de radicali liberi, care sunt extrem de nocivi, distrugând enzimele metabolice, hormonii, materialul genetic (ADN-ARN), omorând celule şi grăbind apariţia bolilor civilizaţiei moderne: boli de inimă, diabet de tip II, hipertensiune arterială, cancere", scrie Mencinicopschi. 1 kilogram de vegetale pe zi Nutriţioniştii sunt de acord însă că 50-60% din dietă trebuie să fie compusă din legume şi fructe proaspete (500 de grame de legume şi 400-500 de grame de fructe zilnic), dar nu din compot sau dulceaţă şi nici din sucuri. Sucurile de fructe, chiar şi cele fresh, nu au aceleaşi beneficii, iar răcoritoarele pot fi chiar nocive. Bogate în fibre sunt varza, cartofii dulci, fasolea, mazărea. Proteinele animale (lapte, carne, brânză, ouă) nu trebuie să depăşească 10% din raţia calorică zilnică (nu mai mult de 150-200 de calorii). "Mâncaţi peşte din zonele nepoluate de 2-3 ori pe săptămână (somon, ton, hering, sardine, macrou, cod, păstrăv, crap, caras etc.), carne albă de pasăre, de preferat fără piele. Consumaţi ouă şi iaurturi probiotice", recomadă Mencinicopschi. Proteinele vegetale previn şi ele îmbătrânirea precoce (soia, fasole, linte, hrişcă). Nici grăsimile nu trebuie eliminate complet din alimentaţie, iar ponderea lor trebuie să fie sub 30%. "Evitaţi însă consumul de grăsimi artificiale (margarine), excesul de grăsimi saturate de la animale, grăsimi râncede (untură), grăsimi prăjite. Alegeţi alimente bogate în grăsimi sănătoase de tip omega 3 şi 6: peşte oceanic, ulei extravirgin de măsline, ulei nerafinat de in sau cânepă", recomandă şi Eduard Adamescu, nutriţionist la Cabinetul de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice "Calea Moşilor", din Bucureşti. ANTI-ÎMBĂTRÂNIRE Fără fluctuaţii de greutate şi E-uri

  • Evitaţi consumul de alimente rafinate (zahăr), fast-food, produse de patiserie, cofetărie, chipsuri şi snacks-uri, junk-food, conserve, mezeluri, brânză topită;
  • Evitaţi alimente bogate în aditivi alimentari (E-uri) şi coloranţi;
  • Mâncaţi cereale integrale (fulgi de ovăz, pâine şi paste integrale);
  • Gătiţi cât mai mult în casă. Alimentele intens procesate provoacă stres oxidativ şi favorizează inflamaţia, responsabilă de cancere şi boli de inimă;
  • Evitaţi gătitul la cuptorul cu microunde şi prăjirea alimentelor;
  • Beţi zilnic 1,5-2 litri de apă;
  • Menţineţi greutate constantă: greutatea ideală e media greutăţii dintre 20 şi 30 de ani;
  • Dormiţi 8-9 ore pe noapte. Cel mai odihnitor somn e între 22.00 şi 6.00, când sunt secretaţi hormoni responsabili de incetinirea imbatranirii.
Citiți și:
  • Micul dejun care ţine creierul în priză toată ziua
  • De evitat la micul dejun
  • Cât de nociv e mâncatul noaptea şi cât ajută apa la slăbit
  • Dieta anti-îmbătrânire

Tudor Chirila, reactie HALUCINANTA! Ce a putut sa spuna despre cazul Codrutei Kovesi a DEPASIT orice imaginatie

Pagina 1 din 2



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Sănătate

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI
Tema zilei
23:33 Lazăr RĂSPUNDE acuzațiilor. INTERVENȚIE de ULTIMA ORĂ a procurorului general. ACUZAȚIILE „sunt neavenite și urmăresc destabilizarea Ministerului” 23:30 BREAKING NEWS! SEBASTIAN GHIȚĂ: ESTE INIMAGINABIL ce lucru o FACE SĂ MINTĂ 23:25 Kovesi ÎL TRAGE ÎN GROAPĂ pe Augustin Lazăr. Există un mic detaliu care îl poate distruge pe Procurorul General. News alert în Justiţie 23:20 UPDATE. AMENINŢARE CU BOMBĂ la România TV! Geniştii în alertă! Ion Cristoiu se află în clădirea televiziunii. Breaking news în media 23:11 DEZASTRU pentru Kovesi. ACUZAȚIILE oficiale ale SIIJ. Fosta șefă a DNA ar fi luat sute de mii de lei 22:43 Un MARTOR-CHEIE a făcut DECLARAȚII explozive. Noi informații despre Kovesi și ZBORUL în Jakarta 20:50 UPDATE. A fost RESPINSĂ CEREREA LAUREI KOVESI! ADINA FLOREA, în continuare procurorul de caz 17:30 OPERAŢIUNEA STRICT SECRET, Kovesi şi dosarul în care e suspectă. Fostul şef al Poliţiei Române lansează MAREA BOMBĂ: „Totul s-a organizat la nivel de minister” Breaking news 13:43 Avocatul Piperea, despre CITAREA Kovesi: „E un concurs de infracțiuni care ar putea determina o pedeapsă chiar de 10 ani. Este un cumul de acuzații grave." 12:27 News ALERT! PONTA, la ieșirea din sediul PARCHETULUI GENERAL. PROCURORII nu i-au ARĂTAT ce CONȚINE DOSARUL 12:24 Dan Andronic, despre AUDIEREA lui KOVESI: „Nu are cum să evite cerea PARCHETULUI”. News alert 09:04 Pleșoianu solicită expulzarea ambasadorului Hans Klemm: „Acest individ a depășit deja orice limită a diplomației" 08:29 Lovitură PUTERNICĂ dată Regimului Dragnea din partea Germaniei. România va pierde ENORM dacă Kovesi va fi arestată. 06:10 „Operațiunea Sebastian Ghiță îl denunță pe Florian Coldea” a fost un succes. Va fi și „Operațiunea Sebastian Ghiță o denunță pe Codruța Kovesi”? România lui Cristoiu 23:24 BREAKING NEWS în CREIERII NOPȚII! BLONDA lui Iohannis îi întoarce spatele: „Nu mă interesează Kovesi și nici referendumul!” 22:57 BĂTĂLIA TITANILOR: Kovesi și Ponta FAȚĂ ÎN FAȚĂ! Via lui Ghiță o va TORPILA pe Kovesi 21:17 Ghiță și MOMENTUL ADEVĂRULUI despre Kovesi: „Ea a încercat să îmi închidă gura pentru că știam ce a făcut în tinerețe” 20:35 Ponta aruncă bomba: TRECUTUL Laurei Kovesi ESTE ALTUL DECÂT CEL ŞTIUT. Ce s-a întâmplat, de fapt, la vizita din vie? Breaking news 20:34 KOVESI și IOHANNIS. Stăpânii lor vor să transforme România într-un STAT POLIȚIENESC. Acuzații GRAVE 18:21 Ion Cristoiu devoalează anomalia din comportamentul Laurei Codruţa Kovesi: „Pentru prima dată, ea pune mâna pe telefon”