O părere unanim împărtășită de protagoniștii emisiunii este că primarul sectorului 1 așteaptă cu sufletul la gură decretarea stării de alertă, pe care a solicitat-o autorităților. Robert Turcescu a dezvăluit „o sumă de informații” în legătura cu ceea ce urmează în „războiul gunoiului”.

„Pe Clotilde am văzut-o clocotind așteptând să se decreteze starea de alertă. Dacă se declară starea de alertă, ea nu mai are nevoie de Consiliu local (n.r. – pentru desemnarea unui nou operator de salubrizare”, a remarcat Turcescu.

„Vor mai fi firme, trebuie să fie cel puțin 3, vor participa doar ca să participe. Vine o firmă franțuzească, care acum se pregătește puternic, spun sursele mele, care va fi declarată câștigătoarea licitației”, a explicat Turcescu. Acesta a remarcat campania negativă la adresa contractului semnat de Romprest pe 25 dr ani, însă „de contractul semnat pe 25 de ani pentru apă, canalizare de ce nu vorbește nimeni?”, a punctat moderatorul emisiunii.

Totuși, jurnalistul Mirel Curea a observat că declararea unei asemenea stări de alertă nu poate fi posibilă. „Juridic nu are nici cea mai mică șansă. Prefectul (n.r. – Alin Stoica) știe că nu poate declara așa ceva”.

Drept la replică

În urma articolului, compania a transmis la redacție următorul punct de vedere:

Grupul Veolia, lider mondial în furnizarea de servicii esențiale de mediu, este prezent pe piața din România din anul 2000, oferind servicii de producție, alimentare cu apă și de canalizare (prin Apa Nova), precum și de energie termică (prin Veolia Energie).

Veolia nu activează pe piața de salubritate din România și declină orice posibilitate de a furniza astfel de servicii pe piața locală.

La finalizarea Fazei a II-a a proiectului Stației de epurare a apelor uzate de la Glina, Apa Nova, furnizorul de servicii de apă potabilă și de canalizare din București, va prelua în operare incineratorul de nămol, dezvoltând astfel singura activitate care poate fi asociată cu domeniul deșeurilor.

Veolia își asigură consumatorii din România că va continua să furnizeze servicii la aceeași calitate și standarde internaționale, cu respect față de valorile sale: responsabilitate, solidaritate, respect, inovație, orientare către client, cu impact minim asupra mediului.