Aerodromul Băneşti nu are ce căuta pe harta aeroportuară română! Aceasta este concluzia Autorităţii Aeronautice Civile Române (AACR) care nu a autorizat niciun fel de zbor pe Aerodromul "Iakărilor acrobaţi".
Surse din cadrul instituţiei ne-au declarat că Aerodromul Băneşti, cel pe care şi-a pierdut viaţa comandorul (r) Petru Lazăr, la bordul ultra-uşorului "Festival", nu a făcut niciodată cerere de autorizare şi, implicit, nu a obţinut certificarea.
Mai mult decât atât, organizatorii nu au avut la dispoziţie nici o autospecială de stingere a incediilor sau o salvare, obligatorii în situaţiile în care se organizează evenimente aeronautice.
Specialiştii mai spun că acest amplasament nu avea cum să obţină vreodată certificarea AACR deoarece liniile de înaltă tensiune sunt strict interzise în capul pistei.
O alternativă la certificarea AACR există totuşi şi Aedromul Băneşti a mers pe portiţa legală: se pot efectua zboruri individuale, cu acordul Primăriei. Aceasta înseamnă că fiecare participant trebuia să facă o petiţie către Primăria Băneşti şi să obţină OK-ul de acolo, lucru care nu s-a întâmplat.
La 58 de ani, comandorul Lazăr a spus adio zborului printr-o prăbuşire spectaculoasă
Trăia la impactul cu solul
Accidentul tragic de duminică s-a produs din cauză că avionul a acroşat firele de înaltă tensiune cu trenul de aterizare, după care a căzut la pământ şi a explodat. Medicii legişti au afirmat ieri, după realizarea necropsiei, că pilotul trăia la impactul cu solul şi că a murit carbonizat în incendiul ce a urmat prăbuşirii.
Aflată la câteva sute de metri de locul tragediei, Andreea Stan, şi ea pilot, povesteşte, la scurt timp dupa accident, pe blogul sau, http://zananorilor.blogspot.ro: "Pilota un avion tip Festival şi se apropia de pistă pentru aterizare. Impactul pe care îl are vederea unui avion dansând pe firele de electricitate este uriaş. Mai întâi crezi că e o jucărie încurcată în nişte fire ale lui Gulliver. În fracţiunea următoare îţi aminteşti că acolo e un om şi că aceea nu e jucărie, se aude un pocnet, cerul e albastru, strigi ce se întâmplă?, jucăria albă e cu botul în jos, te aştepţi să rămână, poate, atârnată acolo, dar cade rapid şi se înfige cu botul în pământ. Spun în şoaptă pilotului ieşi, ieşi de acolo!".
"Când a atins cablurile electrice, avionul parcă era o jucărie încurcată în fi rele lui Gulliver. Pe urmă realizezi tragedia!"
MIHAELA STAN, pilot moto-deltaplan

2.800 de ore
a zburat pilotul
Petru Lazăr până în fatidica zi de duminică! Avioanele nu mai aveau niciun secret pentru el!
Citiţi şi:

  • Comandorul Petru Lazăr a murit în timpul întrecerii de precizia aterizării