Clienţii Raiffeisen, ameninţaţi de o nouă tentativă de fraudă
- Adam Popescu
- 3 martie 2009, 16:35
Un nou atac de tip phishing a avut loc, astăzi, asupra clienţilor Raiffeisen Bank.
Mai multe persoane au anunţat că au primit, astăzi, pe adresa de e-mail un anunţ care ar fi venit din partea băncii Raiffeisen, ai cărei clienţi sunt. Prin respectivul email erau anunţaţi că, de la o sucursală a băncii din Craiova, s-a încercat retragerea unei sume de bani din contul clientului, motiv pentru care s-a decis suspendarea acestuia.
După modelele anterioare, în corpul mesajului există un link spre o altă pagină în care sunt solicitate, etapă cu etapă, datele de client, care sunt confidenţiale.
Într-o simplă încercare de a verifica veridicitatea informaţiilor şi de a depista dacă este vorba de un atac de tip phishing, am introdus, la întâmplare, cifre şi semne, până la ultimul pas. A funcţionat pentru că, la final, a fost anunţată reactivarea contului, dar am şi înţeles că avem de-a face cu un atac de tip phishing.
Extrem de îngrijorător este faptul că infractorii s-au perfecţionat:
- folosesc în crearea paginilor-fantomă din ce în ce mai multe elemente de identificare reale (sigla, nomenclatura, adrese, numere de telefon)
- oferă link-uri către pagina oficială a băncii
- numerele de telefon afişate sunt reale şi aparţin call-center-ului Raiffeisen
- au copiat chiar şi reclama de pe site-ul oficial al băncii.
Una dintre operatoarele call-center-ului Raiffeisen Bank a oferit câteva informaţii utile pentru clienţii care se confruntă cu astfel de situaţii, în vederea evitării atacurilor de tip phishing:
- Nu accesaţi linkurile primite prin e-mail
- Nu oferiţi date confidenţiale despre dumneavoastră sau conturile pe care le deţineţi
- Atunci când primiţi astfel de emailuri, daţi forward către următoarea adresă a băncii: online@rzb.ro
De reţinut: "Raiffeisen Bank NU COMUNICĂ CU CLIENŢII PRIN EMAIL"