Cele mai bune mașini de vacanță

Cele mai bune mașini de vacanță

OPȚIUNI. Există mai multe autoturisme ideale pentru concediu, în funcție de nevoile și statutul șoferului.

O mașină ideală pentru vancață nu există. Una care să poate fi utilizată de oricine. Ceea ce este cu adevărat minunat. La fel ca în cazul tuturor obiectelor pe care le utilizăm și cu ajutorul cărora ne facem viața mai simplă și mai frumoasă, autoturismul ideal pentru deplasarea în concediu trebuie să fie mereu altul, în funcție de nevoile, posibilitățile și gusturile fiecăruia. Pentru îndrăgostiți: Mazda MX-5. O mașină micuță (cei doi stau aproape lipiți unul de celălalt), sexy, decapotabilă, cu un portbagaj în care încap două, trei genți de voiaj (mai mult decât suficient, dacă avem în vedere că hainele stau în calea preocupărilor romantice ale cuplului). Preț minim: 19.090 de euro. Capacitate portbagaj: 150 litri. Pentru băiatul de bani gata: Ferrari California. Costă o avere, fuge mâncând pământul, este din cale-afară de zgomotoasă (așadar, atrage atenția) și face impresie atât la Mamaia, cât și pe Coasta de Azur. Preț minim: 202.671 de euro. Capacitate portbagaj: 340 litri. Pentru cuceritorul cu mulți bani: Porsche 911. Un model nemuritor, ideal mai cu seamă pentru cei loviți de ”criza vârstei mijlocii”. Din cauza constrângerilor de spațiu, geanta de voiaj va fi garnisită numai cu cele mai prețioase piese din garderobă. Un pretext excelent pentru o sesiune de shopping, braț la braț cu noua cucerire. Preț minim: 94.106 euro. Capacitate portbagaj: 135 litri. Pentru craiul fără posibilități nelimitate: Alfa Romeo Giulietta. Atrage privirile ca o mașină de câteva ori mai scumpă și are un portbagaj în care își poate plasa oricând valiza și o a doua persoană. Preț minim: 20.400 euro. Capacitate portbagaj: 350 litri. Pentru un grup de prietene: Peugeot 308 CC. Până la patru amice puse pe distracție își pot face planuri pentru o escapadă lipsită de obligații. Mobilitatea celor două exilate pe bancheta spate va fi limitată o vreme, după ajungerea la destinație. Preț minim: 25.184 euro. Capacitate portbagaj: 408 litri. Pentru o fată singură: Fiat 500. Cea mai simpatică mașină mică poate fi configurată după pofta inimii. Versiunea decapotabilă (cu un plafon electric din pânză), încă absentă din showroom-urile românești, ar înmuia, fără probleme, inima oricărei domnișoare. Preț minim: 11.600 euro. Capacitate portbagaj: 185 litri. Pentru cei care vor să ajungă oriunde: Dacia Duster. SUV-ul fabricat la Mioveni are un preț mai mult decât rezonabil, o imagine foarte bună, un sistem de tracțiune integrală proiectat de specialiștii Nissan, loc berechet pentru bagaje și, mai important, capacitatea reală de a continua să înainteze neabăutut mult după ce asfaltul s-a terminat. Preț minim: 13.200 euro (cu 4x4). Capacitate portbagaj: 475 litri. Pentru directorul de companie: Mercedes-Benz Clasa E. Un autoturism german suficient de mare și de luxos, cât să-i lase utilizatorului orgolios impresia că se deplasează cu o limuzină. Preț minim: 41.509 euro. Capacitate portbagaj: 540 litri Pentru asistenta directorului de companie: Opel Corsa. Mâna dreaptă a omului care ia deciziile merită să se simtă și ea bine. Modelul subcompact are un preț suficient de mic, astfel încât șeful să considere că a mai făcut o afacere bună. Preț minim: 10.465 euro. Capacitate portbagaj: 285 litri Pentru managerul în ascensiune: Volkswagen Passat. Este german, destul de lăbărțat, de cele mai multe ori, preluat la angajare, odată cu laptopul și cardul de acces, așadar, nemaipomenit. Preț minim: 20.392 euro. Capacitate portbagaj: 565 litri Pentru ecologistul radical: Toyota Prius. Cum o mașină electrică ar fi bună doar pentru o vacanță în celălalt capăt al orașului, hibridul japonez rămâne încă soluția ideală pentru aceia care vor să semnaleze lumii întregi căt sunt ei de preocupați de soarta planetei. Preț minim: 25.527 euro. Capacitate portbagaj: 445 litri Pentru ecologistul rezonabil: Volkswagen Golf. Versiunea BlueMotion costă mult mai puțin decât Priusul, aruncă în atmosferă doar câteva grame de dioxid de carbon în plus, are o autonomie și o dinamică considerabil superioare și nici nu răspândește un mesaj fățaric. Preț: 19.258 euro (1.6 TDI BlueMotion). Capacitate portbagaj: 350 litri Pentru românul chibzuit cu familie numeroasă: Dacia Logan. Desuetă (mărcar din punct de vedere estetic), dar încăpătoare, ieftină și destoinică. Potivită cu îndemnul care se putea auzi pe plajele de la Marea Neagră: ”nu dați banii pe prostii, luați… (aici e la libera alegere a capului familiei) la copii!”. Preț minim: 6.500 euro. Capacitate portbagaj: 510 litri Pentru grupuri mari de prieteni: Chevrolet Orlando. O gașcă de până la șapte amici poate merge liniștită cu monovolumul ”american”. Liniștită, dar cu bagajele în brațe (atunci când sunt toate locurile ocupate), întrucât portbagajul e încăpător doar în configurația cu cinci locuri (o situație întâlnită la toate modelele de acest fel). Preț minim: 16.430 euro. Capacitate portbagaj: 458 litri Pentru cei prăpăstioși: Volvo V60. Numele producătorului suedez este asociat cu noțiunea de siguranță. Cel mai nou break lansat de el oferă, pe lângă o protecție de cinci stele, și un look deosebit. Preț minim: 29.760 euro. Capacitate portbagaj: 430 litri Pentru zmeii șoselelor: BMW M5. 550 de cai-putere, 4,4 secunde – de la zero la 100 km/h – și credem că am spus totul. Preț minim: 102.700 euro (în Germania). Capacitate portbagaj: 520 litri

Ne puteți urmări și pe Google News