Ce mâncăm în Postul Paștelui pentru a avea un stil de viață echilibrat? Este întrebarea la care au răspuns mai mulți specialiștii. Aceștia atrag atenția asupra faptului că trebuie să avem o alimentație echilibrată în această perioadă, mai ales că organismul este slăbit din cauza stresului cauzat de pandemie.

„Postul cel Mare e cum e ploaia, vezi? E un pic neplăcut, ştii, că plouă, dar de fapt, dacă suntem înţelepţi, vedem că ploaia aduce beneficii, ploaia întreţine viaţa, ploaia este viaţa. Aşa e şi postul, e un pic mai greu, da, nu mai mănânci ciocolată aia care îţi plăcea, dar în locul acelei ciocolate, starea de bine poate fi întreţinută de relaţia cu Dumnezeu, de o rugăciune profundă”, a declarat părintele Vasile Iona.

După cum știm, dacă dorim să ținem Postul Paștelui trebuie să renunțăm la alimentele de origine animală, însă este indicat să păstrăm un stil de viață sănătos și să căutăm să ne luăm din surse vegetale toți nutrienții și vitaminele de care avem nevoie.

„Dacă mai vorbim şi de momentul special pe care îl parcurgem, pandemie, cu toate restricţiile, mai ales pe partea de mişcare, unii oameni sunt mai predispuşi să se îmbolnăvească, iar principalul risc este îngrăşarea. Ar trebui să fim atenţi la cantităţi în primul rând, ca şi înainte, cantităţile sunt importante şi nu ar trebui să facem exces de grăsimi, de uleiuri”, a spune Șerban Damian, nutritionist.

Ce mâncăm în Postul Paștelui?

„Ciorba de salată, ciorba de spanac, mâncărica de spanac cu mămăligă. Găsim variante. Şi dacă vrem ceva mai modern, putem să facem conopidă la cuptor, coaptă întreagă, sau putem să facem un chec de conopidă. Putem să facem rădacinoase coapte. Se găsesc, putem să facem o supă cremă de urzici, la fel, care poate să fie foarte, foarte hrănitoare”, a declarat Alexandru Dumitru, chef, conform Știrileprotv.