Ai de făcut cinci lucruri ca să fii sănătos şi fericit! Renunţă definitiv la fast-food, fă mişcare zilnic şi nu uita de analizele obligatorii de sânge, care se fac o dată pe an.

1 Ce aduce bun o dietă echilibrată.
Tentaţia de a mânca la fast-food este mare. Întâlneşti la tot pasul astfel de restaurante, produsele sunt ieftine, gustul lor te atrage, dar gândeşte-te şi ce ingrediente conţin hamburgerii, cheeseburgerii, aripioarele picante şi alte produse asemenea. Dacă o dietă echilibrată, bazată pe fructe, legume, carne slabă şi cereale, îţi aduce energie şi poftă de viaţă, mâncarea fast-food nu face altceva decât să te sature, să te moleşească şi să te predispună îngrăşării. Sarea şi grăsimile în exces fac produsele fast-food gustoase, dar şi extrem de nesănătoase. Nu doar inima, ci şi creierul va avea de suferit de pe urma hranei de la fast-food.

2 De ce este important sportul.
Lasă televizorul, abandonează computerul şi fă 30 de minute de mişcare pe zi, te îndeamnă antrenorii de fitness. Mişcarea îţi dă tonus, îţi întăreşte musculatura, îţi face somnul dulce. Cum te speli zilnic pe dinţi, tot aşa poţi să ieşi la plimbare prin parc, la jogging, cu bicicleta ori la bazinul de înot.

3 În ce măsură ajută investigaţiile
anuale. Este recomandat să îţi faci analize de rutină, anual, măcar pentru a verifica dacă ai exces de zahăr sau de grăsime în sânge. Astfel de analize reprezintă un barometru al stării de sănătate şi pot fi un indiciu că în organism ceva nu funcţionează bine. Prin intermediul analizelor anuale de sânge, pot fi descoperite o serie de boli, de la anemii până la unele infecţii cu virusuri. De asemenea, este bine să rogi medicul să îţi ia tensiunea. Dacă ai peste 35 de ani şi eşti femeie, este bine să îţi faci o mamografie, iar dacă eşti bărbat, nu strică să faci o investigaţie specială pentru prostată (Testul PSA).

4 Monitorizează-ţi
greutatea! Kilogramele în exces înseamnă un risc crescut de a face boli de inimă, diabet, infarct. În plus, grăsimea îţi poate da hormonii peste cap. Dacă observi că începi să te rotunjeşti, remediază rapid situaţia şi nu lăsa kilogramele în plus să se adune.

5 Socializează.
Timpul petrecut cu familia şi prietenii este esenţial ca să te simţi bine şi să fii sănătos. Un echilibru între viaţa profesională şi cea personală te va ajuta să faci faţă stresului mai bine.