Evenimentul Zilei > Social > Care sunt exercițiile fizice care te vor ajuta să trăiești mai mult. Trebuie să faci asta o dată pe săptămână 
Care sunt exercițiile fizice care te vor ajuta să trăiești mai mult. Trebuie să faci asta o dată pe săptămână 

Care sunt exercițiile fizice care te vor ajuta să trăiești mai mult. Trebuie să faci asta o dată pe săptămână 

Dacă vrei să trăiești o viață cât mai lungă trebuie să faci sport. Potrivit unor noi cercetări, ridicarea greutăților sau exercițiile o dată pe săptămână sunt cel mai eficient mod în care persoanele în vârstă se pot asigura că trăiesc mai mult.

Reluarea antrenamentului de forță la bătrânețe oferă beneficii pentru sănătate, dincolo de exercițiile cardiovasculare, cum ar fi mersul pe jos sau înotul, a constatat un studiu. Adulții care au combinat haltere cu exerciții aerobe au avut aproximativ 47% mai puține șanse de a muri într-o perioadă de zece ani decât cei care nu au făcut exerciții fizice.

Un antrenament regulat 

Respectarea exercițiilor aerobice a redus riscul de deces cu până la 34%, în timp ce concentrarea exclusivă pe antrenamentul de forță a redus decesele cu 22%. Studiul, publicat în British Journal of Sports Medicine, a spus că ridicarea de greutăți a ajutat la păstrarea masei musculare, ceea ce reduce riscul de apariție a bolilor legate de vârstă și a fragilității.

Adulții mai în vârstă pot obține beneficii sociale și cognitive din mersul regulat la sală. Experții au subliniat că oamenii nu au nevoie să ridice greutăți mari și ar putea obține beneficii similare de la alte tipuri de exerciții de întărire musculară, cum ar fi pilates sau flotări.

Beneficiile ridicării de greutăți au fost mai mari la femei, care tind să aibă mai puțină masă musculară decât bărbații. Cercetătorii au analizat 100.000 de adulți din SUA, care aveau o vârstă medie de 71 de ani. Acestea au fost urmărite timp de un deceniu, cercetătorii monitorizând decesele din toate cauzele, inclusiv bolile de inimă

Beneficiile fibrelor 

Cercetările anterioare au descoperit că un consum regulat de fibre poate ajuta la încetinirea procesului de îmbătrânire. În plus, fibrele scad în mod fiabil nivelul colesterolului și sunt implicate și în alte câteva mecanisme anti-îmbătrânire.

S-ar putea să nu fii prea încântat să mănânci tone de morcovi, dar există și suplimente cu fibre. Acestea sunt destul de convenabile și au demonstrat beneficii pentru sănătate în studiile clinice. Se crede că sauna are beneficii care ar putea ajuta la încetinirea ceasului biologic. Studiile au descoperit că persoanele care folosesc sauna au un risc mai mic de boli cardiovasculare și o durată de viață mai lungă, potrivit The Sun.