Bravo, doza de stil italian

Bravo, doza de stil italian

Noul compact Fiat mizează copios pe un design special, latin şi, într-o măsură însemnată, pe un raport atractiv echipare-preţ.

Ofensiva Fiat din acest an se încheie interesant cu Bravo, un model care aparţine aglomeratului segment C şi pe care constructorul italian mizează în mod deosebit pe pieţele din vestul Europei. Prezenţa noului model pe drumurile din România este încă discretă, chiar dacă lansarea de la noi s-a produs cu ceva vreme în urmă.

Întrucât a scos la vânzare berlina Linea, un model de sine stătător similar ca dimensiuni cu versiunile în patru uşi ale autoturismelor compacte, Bravo este oferit exclusiv sub formă de hatchback în cinci uşi. Nu există o variantă cu trei portiere, ca la multe dintre modelele concurente, aceasta putând apărea totuşi mai târziu, eventual sub tutela nou resuscitatei divizii sportive Abarth.

Aşa cum era de aşteptat, noul compact Fiat mizează copios pe un design special, latin şi, într-o măsură însemnată, pe un raport atractiv echipare-preţ.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ca şi în cazul caroseriei, lucrurile sunt menţinute cât mai simple şi în privinţa motorizărilor. Există un motor pe benzină de 1.4 litri şi unul pe motorină de 1.9 litri, ambele setate pe mai multe niveluri de putere. Motoare între 90 şi 150 de cai-putere Oferta de „benzine“ începe cu propulsorul de 1.4, care dezvoltă 90 de cai-putere. Acesta este şi cel mai accesibil din punct de vedere financiar. Mai sus, se găsesc două versiuni care beneficiază de ajutorul unui turbocompresor, de 120, respectiv, 150 CP.

Cele două opţiuni turbodiesel sunt dezvoltate plecând de la bine cunoscuta unitate 1.9 Multijet. Cea mai slabă are 120 de cai-putere, cealaltă - 150 CP.

Sunt disponibile patru echipări, Active, Dynamic, Emotion şi Sport. Între dotările de bază (Active) se numără patru airbaguri, sistemele ABS şi EBD, aerul condiţionat, închiderea centralizată, volanul reglabil pe două direcţ ii, computerul de bord şi geamurile anterioare acţionate electric.

Echiparea de vârf (Sport) beneficiază de opt airbaguri, sistem ESP cu asistenţă la pornirea din pantă, climatizare automată pe două zone, radio-CD (MP3), volan sport şi levier schimbă tor de vitezei în piele, jante din aliaj de 17 inchi, body kit şi proiectoare de ceaţă adaptive. Echiparea Active este disponibilă doar împreună cu cele mai slabe versiuni de motorizare (1.4 90 CP şi 1.9 Multijet 120 CP). Maşinile mai bine dotate (exclusiv dotări opţionale) pot fi achiziţionate numai în combinaţie cu motoarele mai puternice.

Cel mai ieftin Fiat Bravo, 1.4 Active, are un preţ de listă de 13.977 de euro cu TVA inclusă. Versiunea de top, 1.9 Multijet Sport, costă 19.576 de euro cu TVA.