În bilanțul pe 2016 pe care l-a prezentat, Adrian Mihălcioiu a explicat că, la această oră, “Romania se bazează, practic, pe 14.000 de navigatori activi din sistemul de siguranță a navei și 6.800 navigatori reprezentând personal auxiliar, rezultand aproximativ 20.800 navigatori”. Din cei 14.000 de navigator români, 10.200 sunt ofițeri de marină comercială, 1600 dintre ei fiind comandanți de navă sau ofițeri șefi mecanici.  Alți 4150 navigatori sunt nebrevetați.

Potrivit liderului SLN, Adrian Mihălcioiu, care este și reprezentantul în România al Federației Internaționale a Transportatorilor  (ITF) anul 2016 a fost unul cu riscuri ridicate pentru navigatorii români. Au fost înregistrate 4 cazuri de decese sau dispariții de la bordul navelor, 12 de cazuri de accidente de muncă, 68 de navigatori au fost in situația abandonului pe 8 nave. “S-au executat două polițe de asigurare pentru repatrierea și plata personalului navigant aflat in situatia abandonului și alte 3 sunt in proces de executare”, a explicat Adrian Mihălcioiu. S-au inregistrat 396 de cazuri de navigatori care au cerut individual ajutorul SLN sau ITF Romanian, cazuri preluate si rezolvate cu success.

Liderul SLN a mai precizat că el, împreună cu colegii din conducerea sindicatului au reușit în 2016 să recupereze peste un million de dolari USD pentru navigatori români și străini din care aproximativ 560.000 USD reprezinta drepturi recuperate prin interventia  Inspectoratului ITF în România. “Per total, anul 2016 a fost un an mai riscant pentru activitatea navigatorilor din punct de vedere al pericolului falimentului unor companii de navigație și neplata salariilor. 19 nave sunt in stare de abandon în toată lumea”, a precizat Adrian Mihălcioiu. (Foto-Arhivă EVZ)