Zborurile în Europa devin periculoase! Atac la companiile low-cost

Zborurile în Europa devin periculoase! Atac la companiile low-cost Cabină de avion / sursa foto: arhiva evz

Zborurile în Europa devin periculoase! Ce spun piloții despre acest aspect al activității lor și despre oboseală.

Zborurile în Europa devin periculoase! Aviația europeană a devenit mai puțin sigură în ultimii ani, potrivit unui studiu al Universității Karolinska din Suedia, relatează emisiunea olandeză Zembla, citată de publicația La Libre Belgique.

Piloții se plâng că trebuie să lucreze bolnavi sau obosiți

Potrivit acesteia, piloții și echipajul de cabină lucrează uneori când sunt bolnavi sau prea obosiți, ceea ce constituie un pericol pentru siguranța zborului.

Dintre cei 10.000 de piloți și membri ai echipajului chestionați, o treime consideră că aviația europeană devine din ce în ce mai puțin sigură decât înainte, iar zborurile cu probleme pot să apară oricând.

Ne puteți urmări și pe Google News

În plus, 80% din echipajul de cabină și 66% dintre piloți consideră că condițiile lor de muncă s-au deteriorat în ultimii ani.

Zborurile, afectate de contracte

Cercetătorii indică faptul că aceste condiții de muncă sunt legate de „contracte atipice”, precum cele de „fake self-employed” (fals independenţi) sau „zero ore”, în care un angajat lucrează la convocarea de către angajator.

Aceste acorduri sunt mai puțin bine protejate din punct de vedere juridic decât contractele tradiționale. Iar acest lucru îi împiedică pe piloți și pe însoțitorii de bord să raporteze bolile sau cazurile de oboseală excesivă. Totuși, legea le impune să facă aceste raportări.

Zborurile cele mai periculoase

Potrivit emisiunii Zembla, există o cultură a fricii într-o serie de companii aeriene low-cost. Iar această situație îi determină pe angajați să-și ascundă unele dintre probleme.

În emisiune, de exemplu, unii piloți de avion au recunoscut că au adormit în timpul anumitor zboruri.

„Am observat dintr-odată că aveam ochii închiși. Când i-am deschis, am observat că era și cazul colegului meu”, a spus un pilot într-un interviu.

Emisiunea acuză că nici Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA) nu ia suficient de în serios rapoartele despre incidente sau riscuri de siguranță, spun sindicatele europene ale personalului navigant.

(Traducere: Gabriela Sîrbu, RADOR RADIO ROMÂNIA)