Votca, frate cu românul

Votca, frate cu românul

Românii beau votcă la o jumătate de litru pe care o cumpără mai ales de la magazinele de cartier. Peste 80 de milioane de euro au dat anul trecut pe acest tip de spirtoase.

Numai pe acest tip de spirtoase au plătit anul trecut 80 de milioane de euro. Potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pieţei Nielsen, cantitatea de votcă băută de români s-a diminuat anul trecut. În 2006 se beau 12,7 milioane de litri de votcă în România, iar anul trecut s-au băut doar 11,7 milioane de litri.

Cele mai mari vânzări de votcă le-au făcut magazinele alimentare mici, în care s-a vândut în 2007 peste 80% din cantitatea cerută de consumatori, supermarketurilor revenindu-le doar 8,5% din volumul de vânzări, potrivit studiului. Supremaţia, atunci când vine vorba de cel mai căutat recipient, este deţinută de sticla de jumătate de litru (57% din volumul total), deşi preferinţa de consum este în scădere, în defavoarea sticlelor de 0,2 litri şi 1 litru. Piaţa este dominată de producătorii interni, Scandic Distilleries (companie din cadrul grupului de firme European Drinks, deţinut de oamenii de afaceri Ioan şi Viorel Micula) şi Prodal ’94 (care produce marca Săniuţa, dar şi votca Stalinskaya sau ginul Wembley).

Celor doi jucători mari li se alătură Prodalcom Botoşani (care produce Voronskaya), Alexandrion Group România (produce votca Alexander) şi Prodvinalco Cluj (deţine votca Vampir). Primii cinci jucători deţinând o cotă de piaţă de aproape 70%, în timp ce în 2006 controlau doar 62,5% potrivit studiului Nielsen.

Ne puteți urmări și pe Google News