Un reputat profesor: „Programa școlară este extrem de încărcată. Nu sprijină dezvoltarea copilului”
- Mihnea Talau
- 27 februarie 2021, 12:51
Profesorul de matematică al olimpicilor, Radu Gologan, a mărturisit că elevii sunt încărcați cu materie inutilă. Programa școlară stufoasă nu ajută deloc în dezvoltarea intelectului unui copil.
Un reputat profesor. Reputatul profesor este de părere că programa școlară este extrem de încărcată și nu este sprijinită dezvoltarea copilului.
„Programa este extrem de încărcată. Și la matematică am încercat pentru clasele V-VIII să o aducem mai la partea vizibilă, inteligibilă. N-am reușit în totalitate pentru că sistemul refuză. Nu se înțelege un lucru, se uită că învățatul în școală are ca primă componentă dezvoltarea calităților intelectuale ale creierului copilului. (…) Toți autorii și formatorii de programe au avut, pentru multă vreme, ideea următoare: cum o să iasă copilul din școală fără să știe nu știu ce?”, a afirmat Radu Gologan la Europa FM.
Profesorul a fost întrebat de o mamă despre cerințele aproape imposibile pe care copilul său le avea de rezolvat la Biologie.
„Era mult mai bine ca un copil, în timpul orei de biologie, să vadă un filmuleț și după aceea, cu profesorul, să discute filmul, sau pe o hârtie să scrie ce a înțeles din film”, a răspuns Radu Gologan.
Programă învechită fără aplicabilitate
El recunoaște că programa este una învechită, bazată pe o logică care nu mai are aplicabilitate.
„Există o mentalitate în sistemul de învățământ, că aceste mari programe trebuie să păstreze o anumită formă datorită unei tradiții și datorită acestei idei prost înțelese că un copil, pentru viitorul lui, trebuie să învețe asta, asta, și asta. (…) Nu se întâmplă nimic cu un intelectual de viitor dacă în clasa a 9-a învață vectori”, a mai afirmat profesorul.
Care au o pasiune spre un anumit domeniu ar trebui învățați materia aprofundată, mai susține profesorul de matematică. El a dat exemplul elevilor olimpici la materia pe care acesta o predă, adăugând că aceștia își iau singuri cunoștințele necesare pentru a face performanță.
„Copiii aceia sunt extraordinar de pasionați și astfel de lucruri le învață singuri. Există o tradiție în foarte multe școli în care talentul la Matematică este sprijinit. Din păcate, nu este sprijinită dezvoltarea normală a unui copil care să fie util societății”, a conchis Radu Gologan.