Evenimentul Zilei > Social > Un celebru dietetician trage un semna de alarmă. Trebuie neapărat să faceți aceste schimbări dacă ați trecut de 40 de ani
Un celebru dietetician trage un semna de alarmă. Trebuie neapărat să faceți aceste schimbări dacă ați trecut de 40 de ani

Un celebru dietetician trage un semna de alarmă. Trebuie neapărat să faceți aceste schimbări dacă ați trecut de 40 de ani

Specialiștii recomandă schimbarea stilului de viață, mai ales cel alimentar, pentru persoanele trecute de vârsta de 40 de ani, pentru a evita declanșarea bolilor.

Una dintre marile greșeli pe care le fac oamenii trecuți de 40 de ani este legată de alimentație. Sunt multe persoane care nu-și schimbă regimul alimentar, iar obiceiurile rămân aceleași ca în tinerețe. Există câteva reguli de bază, stabilite de studiile cercetătorilor, ce ar trreui respectate odată cu înaintarea în vârstă.

Schimbările pe care ar trebui să le facă persoanele trecute de 40 de ani

Conform expertului dietician Ian Marber, organismul nostru cu vârstă are nevoie de mai puţină energie. Și asta deoarece consumul de energie începe să scadă de la vârsta de 30 de ani.

Deja, la acest moment e timpul să se corecteze regimul de alimentaţie sau la 40 de ani, crește riscul apariţiei bolilor, ce sunt cauzate de un stil de viață nesănătos.

Printre acestea, în top se află bolile cardiovasculare şi diabetul. Pentru a evita problemele în cauză, Ian Marber, recomandă celor care au atins vârsta de 40 de ani să adopte o dietă care să includă următoarele produse:

Alimente care nu ar trebui să lipsească de pe masă

– Ovăz: care conține beta-glucan, care ajută la reducerea nivelului de colesterol, precum și antioxidanţi care previn ateroscleroza.

– Vişine: pentru că aceste fructe, sunt extrem de bogate în antioxidanţi și ajută la reducerea nivelului de acid uric în organism (nivelul ridicat este una dintre caracteristicile de gută).

– Nici migdalele nu ar trebui să lipsească, pentru că scad nivelul de colesterol, îmbunătăţesc indicele de zahăr în sânge, reduc riscul maladiilor cardiovasculare şi diabetului.

– Grăsime de pește: Omega-3 ajută la scăderea tensiunii arteriale şi reduce aritmia.

– Soia: luptă, de asemenea, cu colesterolul, creşte densitatea osoasă la femeile care au intrat în menopauză, creşte fertilitatea masculină.

– Tomate: reduc riscul și răspândirea celulelor canceroase, pentru a proteja arterele de la ateroscleroză.

– Lapte: ajută la păstrarea tinereţii, deoarece previne declinul în masa musculară legat de vârstă şi oasele noastre au nevoie de calciu, conform noi.md.