Tacticile folosite de supermaketuri pentru a te face să cumperi în neștire. Principalele capcane

Tacticile folosite de supermaketuri pentru a te face să cumperi în neștire. Principalele capcane Sursa foto: Arhiva EVZ

Atunci când faceți cumpărături la supermarket, fiecare detaliu a fost conceput pentru a vă face să cheltuiți mai mult. De la câte minute durează o sesiune de cumpărături și până când începeți să cumpărați din impuls, totul a fost studiat de specialiști.

Înțelegerea acestor trucuri și capcane vă poate ajuta cu adevărat să economisiți bani. Evenimentul Zilei vă prezintă câteva din trucurile comune folosite pentru a ne face să ne simțim bine și să cheltuim mult.

Zona de fructe și legume este aproape întotdeauna primul lucru pe care îl întâlniți într-un supermarket. În termeni simpli, este acolo pentru a vă face să vă simțiți bine. Dacă vă simțiți bine, este probabil să cumpărați mai mult în tot magazinul.

”Cercetările în domeniul consumului ne spun că asociem verdele cu prospețimea, sănătatea și vitalitatea. Standurile cu legume proaspete sunt orientate spre încurajarea consumatorilor să se simtă bine în legătură cu alegerile lor privind stilul de viață. De asemenea, cumpărarea de produse proaspete și nutritive la începutul cumpărăturilor acționează ca un fel de aprobare pentru a căra mai târziu alimente cu mai multe plăceri vinovate, cum ar fi gustări și dulciuri. Acestea, bineînțeles, sunt adesea produse cu prețuri mai mari”, a declarat Jana Bowden, profesor de marketing și comportament al consumatorilor la Universitatea Macquarie.

Ne puteți urmări și pe Google News

Senzația că ești la piață

O altă ”capcană” este cea a zonei unde se află produsele alimentare proaspete, care, de regulă este un plan deschis, cu pardoseală și iluminat variat. Ar putea exista o brutărie la fața locului, precum și raioane de pește, carne sau mezeluri.

”Este vorba despre crearea unei atmosfere asemănătoare cu cea a unei piețe. Avem impresia că am vizitat mai multe magazine diferite, mai degrabă decât un singur magazin mare. Iar zone precum brutăria dau impresia că supermarketul este de încredere. Este ca și cum ar spune:  Puteți avea încredere în noi pentru că noi facem lucruri”, a declarat și dr. Paul Harrison, psiholog al consumatorilor și lector principal la Universitatea Deakin.

De asemenea, ofertele speciale ne atrag să cumpărăm din impuls sau să cumpărăm mai mult.

Produsele care se cumpără de opt ori mai mult

Odată ce aveți fructele și legumele la bord, este timpul să vă împingeți cărucioarele pe raioane. Studiile efectuate asupra cumpărătorilor care au folosit dispozitive de urmărire GPS arată că este foarte probabil să ne deplasăm în perimetru, să ne strecurăm pe anumite raioane și să le sărim pe altele.

Acest lucru înseamnă că acele standuri de la capătul culoarului , numite ”capace de capăt”, care de fapt reprezintă o afacere mare pentru supermarketuri. Aceste produse, amplasare în aceste zone, se pot vinde de până la opt ori mai bine decât produsele de pe rafturile obișnuite.

Mărcile plătesc o primă pentru a-și plasa produsele aici. Și sub aceste panouri galbene și roșii cu ”promoții”, bunele noastre intenții pot fi date peste cap.

”Ofertele de genul: cumpărați unul, primiți unul gratis, ofertele de cashback, ofertele de mostre gratuite și articolele bonus sunt trucuri de împingere a cumpărătorului spre a cumpăra. Acestea ne determină să cumpărăm din impuls sau să cumpărăm mai mult pentru a ne califica pentru ofertă, iar atunci când obținem o ofertă, avem parte de o creștere temporară de dopamină a cumpărătorului”, spune Bowden.