Studenții Universității Oradea învață în metaverse, în laboratoare virtuale

Studenții Universității Oradea învață în metaverse, în laboratoare virtuale
La Universitatea Oradea a început o nouă eră a educației imersive și inovatoare. Se întâmplă deja prin intermediul a doi antreprenori orădeni, Florin și Flaviu Balint, reprezentanți naționali ai EON-Reality, liderul mondial în transferul de cunoștințe bazat pe realitatea virtuală asistată de inteligență artificială și realitatea augmentată pentru industrie și educație, cu sediul în Irvine, California.

Intervenții chirurgicale în metaverse

Compania este fondată de Dan Lejerskar, antreprenor născut în România, care a părăsit țara la 7 ani și care trăiește în Suedia. Printre clienții săi se numără Boeing, Microsoft, Lexus și Cornell University, iar mai nou, Universitatea Oradea și alte două unități de învățământ din țară:Universitatea Babeș – Bolyai din Cluj Napoca, Universitatea din Bacău. Universitatea Oradea a achiziționat acest soft de la compania  EON Reality, la prețul de 1,3 milioane lei, în cadrul unui proiect PNRRmilioane lei, în cadrul unui proiect PNRR. 
Studenții orădeni sunt dotați  cu instrumentele necesare pentru a excela într-o lume din ce în ce mai digitală. Soft-ul achiziționat acoperă toate domeniile, de la medical, ingineresc sau umanist, și ajută la crearea de avataruri virtuale, conectarea la spații îndepărtate, crearea de laboratoare virtuale. Concret, studenții de la Drept pot crea exerciții de criminalistică în universul virtual, cei de la Ingineria Produselor Alimentare pot simula bucătării de top, pe care studenții le-ar putea vedea în realitate doar în restaurante de cinci stele din străinătate. Studenții de la  Medicină pot simula întâlniri cu pacienți sau intervenții medicale.

Pot crea lecții interactive de AR și VR fără cod

Prin EON-XR, educatorii, formatorii, angajatorii și alți utilizatori pot crea lecții interactive și captivante de AR și VR fără a avea nevoie de codificare sau cunoștințe tehnologice avansate. Lecțiile pot fi apoi distribuite elevilor, studenților, cursanților, angajaților sau publicului larg pentru a fi utilizate pe dispozitive obișnuite, de la smartphone-uri, la laptopuri, la căști disponibile publicului.EON-XR pregătește milioane de studenți, angajați și cetățeni pentru prezent și viitor, înlocuind și sprijinind metodele tradiționale de instruire și predare în zeci de țări din întreaga lume.

„Ceea ce face EON Reality în momentul de față prin aducerea componentelor tehnologice de AI în platforma EON-XR e spațializarea. Practic, folosește toate noile tul-uri de generare de conținut, care nu este doar text, ci este și imagine 2D, 3D. Ceea ce înseamnă că poți genera, pentru orice domeniu de activitate, de la învățământul dual-vocațional, la științele exacte, inclusiv istorie, geografie, cultură, lecții care devin spațializate. Aceste lecții pot fi duse în lumea virtuală augmentată”, spune Flaviu Balint.

Ne puteți urmări și pe Google News
Recomandările noastre