Evenimentul Zilei > Economie > Străinii, turişti de afaceri în România
Străinii, turişti de afaceri în România

Străinii, turişti de afaceri în România

Numărul vizitatorilor din afara graniţei a crescut cu 25% în primele şapte luni, însă destinaţiile de agrement au înregistrat un regres.

Numărul străinilor care au intrat în România a crescut cu 25,8% în primele şapte luni ale anului, până la 4,9 milioane, în comparaţie cu perioada similară din 2007, potrivit informaţiilor publicate ieri de Institutul Naţional de Statistică (INS). Majoritatea vizitatorilor străini provin din ţări situate în Uniunea Europeană, respectiv 62,3%. Cei mai numeroşi musafiri sunt ungurii, cu o pondere de 34,6% din totalul cetăţenilor comunitari, urmaţi de bulgari (20,8%), de nemţi (9,2%), în timp ce italienii şi polonezii au o pondere de 7,6%, respectiv 4,9%.

„Această majorare a numărului de intrări în ţară a străinilor este foarte mare, depăşind aşteptă rile noastre. Noi am estimat o creştere cu 10-15% a numărului de turişti străini“, ne-a declarat Traian Bădulescu, purtător de cuvânt al Patronatului Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT).

Litoralul, mai puţin interesant

Cea mai mare parte din totalul turiştilor, atât români, cât şi străini, au preferat municipiul Bucureşti şi oraşele reşedinţă de judeţ, destinaţii utilizate în special pentru turismul de afaceri şi evenimente. „

Acest segment s-a dezvoltat foarte mult în România, la fel ca şi cel al sejururilor şi al circuitelor tematice“, a explicat oficialul ANAT. Pe de altă parte, cazările în staţiunile de pe litoral au reprezentat 11,7%, mai puţin decât anul trecut, când au avut o pondere de 11,9%.

De asemenea, numărul sosirilor în structurile turistice din zonele montane a scăzut de la 14,2% la 13,4%. Aceeaşi situaţie se găseşte şi în ceea ce priveşte staţiunile balneare, cu o pondere în scădere la 9,9%, de la 10,5%.

Totodată, zona Deltei Dunării şi a oraşului Tulcea a păstrat interesul unui singur procent din numărul turiştilor. „Nici litoralul românesc, nici zonele montane din ţara noastră nu sunt căutate de turiştii străini, în primul rând din cauza slabei promovări. Mai mult, raportul calitate-preţ nu este atractiv“, a mai precizat Traian Bădulescu.

Totodată, plecările românilor în străinătate, înregistrate la punctele de frontieră, au crescut cu 20,4% în primele şapte luni, la 7,08 milioane.

Mijloacele de transport rutier au fost cele mai utilizate de români pentru plecările în afara graniţelor, însă datele INS arată că transportul aerian a înregistrat o creştere de 31%.