Se scumpesc ieșirile la restaurant. Clienții vor fi cei care vor suporta în cele din urmă costul modificărilor din meniuri

Se scumpesc ieșirile la restaurant. Clienții vor fi cei care vor suporta în cele din urmă costul modificărilor din meniuri Sursa

Din 15 martie toate restaurantele și cantinele au obligația de a include în meniu mai multe informații despre preparat, care să le ofere clienților o idee mai clară despre ceea ce mănâncă. Numai că, aceste schimbări vor fi suportate tot de clienți, atrag atenția patronii.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a decis ca meniurile din restaurante să conţină, pe lângă informaţiile generale, şi cantitatea produsului, valoarea nutritivă, aditivii şi alergenii. Schimbarea meniurilor înseamnă, bineînțeles, costuri în plus.

O ieșire la restaurant devine și mai scumpă

În acest context, patronii atrag atenția că costurile pentru schimbarea meniurilor vor fi suportate în cele din urmă tot de clienți. Toți cei care dețin un restaurant trebuie să se conformeze acestor noi reguli, altfel riscă să primească amenzi usturătoare.

„Ordinul nr. 201/2022 al Președintelui ANPC conține elemente esențiale pentru sănătatea consumatorilor, considerate de specialiștii instituției a fi deosebit de importante, în beneficiul consumatorilor căci, dacă, în conformitate cu Regulamentul UE nr. 1169/2011, există obligativitatea prezentării tuturor datelor legate de ingredientele produselor alimentare și valorile lor nutriționale, tot așa este normal să se regăsească același tip de informații care să descrie un preparat culinar servit într-o locație de alimentație publică.

Ne puteți urmări și pe Google News

În acest fel, consumatorii pot lua decizia în cunoștință de cauză, atunci când aleg, într-o astfel de unitate, un produs sau altul”, au explicat reprezentanții ANPC, potrivit antena3.ro.

Detalierea informațiilor din meniurile restaurantelor a fost amânată pentru luna martie, după ce această măsură urma să intre în vigoare în decembrie anul trecut. Decizia a fost luată pentru a da operatorilor economici timpul necesar pentru a include în meniuri toate informațiile, cu maximă rigurozitate.

Românii ies din ce în ce mai rar la restaurant

Un sondaj realizat în noiembrie 2022 arăta că unu din doi români iese mai rar la restaurant decât o făceau înainte de creșterea inflației.

Întrebați ce fac pentru a reduce costul consumației, 35% dintre respondenți au spus că se orientează către produsele din meniu care au prețuri mai accesibile. De asemenea, 23% au spus că renunță la desert, 12% că împart un fel de mâncare cu altcineva, iar 3% au menționat că nu mai comandă și de mâncare atunci când ies, ci doar de băut.