România își face planuri mari de autostrăzi în 2021. Când va fi gata primul tronson

România își face planuri mari de autostrăzi în 2021. Când va fi gata primul tronson

Visul fără sfârșit al autostrăzilor României mai face un pas mic, dar important. Vara aceasta sunt șanse mari să se inaugureze o autostradă-cheie, iar în 2022 am putea avea chiar o cifră însemnată de drumuri rapide.

România începe anul 2021 cu 910 kilometri de autostradă și cu o veste bună. Deși nici anul trecut nu ne-a adus aproape de borna celor 1.000 de kilometri de autostradă, 2021 are premisele de a ne va aduce totuși mai aproape de această cifră, pe care țara se chinuie să o atingă de ani buni.

În iunie se deschide autostrada Sibiu-Cluj-Napoca

2021 se deschide cu o veste bună: am putea circula pe autostradă de la Sibiu la Cluj-Napoca. Cei 24 de kilometri de autostradă dintre nodul Alba Iulia Nord și Aiud, la care compania elenă Aktor muncește încă din 2014, au șanse mari să fie gata în vară. Constructorul a realizat deja 78% din lucrările necesare, iar cu o mobilizare bună în iunie, am putea asista la prima tăiere de panglică din acest an.

„În acest moment este cel mai lung lot pe care se lucrează. Trag nădejde că va fi adus la un grad de finalizare astfel încât să putem circula pe el. Și o să avem autostradă completă, fie și semiprofil pe anumite bucățele, dar o să mergem doar pe autostradă de la Cluj la Sibiu”, a declarat pentru Digi24 Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura.

Tot până în vara lui 2021 ar trebui să fie gata și restul lucrărilor rămase de executat la primii 17 kilometri ai aceleiași autostrăzi. Pe finalul lui 2020, constructorul italian a reușit să ajungă cu lucrările într-un stadiu care să permită deschiderea traficului pe 15 kilometri din șoseaua de mare viteză. Totuși, mai are de lucrat inclusiv la bretelele de la nodurile Sebeș și Alba-Iulia Nord.

Se va rezilia lotul Chețani-Câmpia Turzii?

Șefii Companiei de Drumuri ar vrea ca anul acesta să fie gata și cei circa 16 kilometri dintre Chețani și Câmpia Turzii, parte din Autostrada Transilvania, unde lucrează un constructor român cu mari probleme financiare. Datele CNAIR arată însă un stadiu al lucrărilor de până în 40%, ceea ce face deschiderea acestui lot până la finalul lunii decembrie aproape imposibilă.

„Din păcate, lotul Chețani-Câmpia Turzii este mai aproape de reziliere decât de finalizare. Îmi vine greu să cred că acest antreprenor mai vrea și mai poate să ducă la bun sfârșit contractul ăsta și se vede asta din felul în care lucrează și din felul în care își tratează subcontractorii, atât pe structuri, cât și subcontractorii pe terasamente, care sunt neplătiți”, arată Ionuț Ciurea.

Încă 86 de kilometri de drumuri rapide în 2022

Din Autostrada Transilvania cu șanse să fie gata anul acesta este tronsonul Târgu Mureș-Ungheni. Are doar circa 9 kilometri din care doar jumătate sunt la profil de atostradă.

Șefii de la Drumuri speră într-o tăiere de panglică si pe drumul expres Craiova-Pitești. Firmele lui Dorinel Umbrărescu au realizat deja mai bine de jumătate din lucrarile la tronsonul 2, Robănești si Valea Mare, care are o lungime de 40 de kilometri. „Eu am mare încredere în constructorul de pe Craiova-Pitești tronsonul 2 și  stiu sigur ca va termina cei 40 de km”, a declarat, în decembrie, într-un interviu pentru HotNews, directorul general al CNAIR, Mariana Ioniță.

Ne puteți urmări și pe Google News