Reglementările de mediu falimentează industria auto. Milioane de slujbe sunt în pericol

Reglementările de mediu falimentează industria auto. Milioane de slujbe sunt în pericol Industria auto Sursa foto. X

Reglementările de mediu propuse de Comisia Europeană pun în pericol industria auto. Un document intern, ajuns în spațiul public, arată cât de grave sunt problemele cu care se confruntă producătorii.

Experții din cadrul industriei auto au pregătit un document intern în care sunt prezentate consecințele înăspririi legislației europene privind mediul. Dacă regulile nu vor fi revizuite, milioane deslujbe vor fi în pericol.

Reglementările de mediu afectează industria auto

Industria auto nu poate face față regulilor din ce în ce mai aspre, de mediu, propuse de Comisia Europeană. Aceste reglementări vor duce la restrângerea activității și la falimente, arată documentul intern. Astfel milioane de locuri de muncă vor fi desființate, potrivit agenţiei de presă DPA care citează studiul.

În prezent limita de emisii la nivelul întregii flote autovehicule din UE este de 115,1 grame CO2/km. Măsurătorile au fost realizate pe baza aşa-numitei proceduri de testare WLTP. Reglementările propuse de Comisie au în vedere o reducere până la 93,6 g CO2/km în 2025 şi la 49,5 g CO2/km în 2030. În cazul în care nu vor respecta aceste praguri, producătorii vor trebui să plătească o amendă.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Nu există un motor cu combustie care să emită mai puţin de 95,6 grame CO2/km”, arată documentul citat.

Producătorii susțin că nici măcat un automobil hibrid nu poate respecta pragurile acestea. Pe cale de consecință, industria auto va trebui să plătească sancțiunile impuse de Comisia Europeană. Acestea ar putea ajunge la sume de ordinu miliardelor de euro. Or, pentru a evita amenzile, industria auto nu va avea de ales decât să-și reducă producția, arată documentul.

Mașini, Logan

Trafic auto Sursa foto: Arhiva EVZ

Milioane de slujbe se vor pierde

Producătorii auto riscă amenzi de 13 miliarde euro dacă încalcă reglementările impuse pentru vânzarea de autoturisme. Alte amenzi, de până la trei miliarde euro vor fi impuse pentru vehiculele comerciale uşoare. Toate aceste sancțiuni vor reprezenta o nouă povară pentru industria constructoare de autovehicule se confruntă cu o criză.

Potrivit documentului intern, dacă reglementările de mediu nu vor fi revizuite, consecințele vor fi dure pentru economia europeană. Reducerea producției în industria auto va pune în pericol milioane de locuri de muncă. Fabricile se vor închide, iar muncitorii vor fi obligați să-și caute alte slujbe, avertizează documentul care circulă la nivelul industriei auto europene.

Documentul susţine că producţia şi comercializarea a până la două milioane de autoturisme cu motoare pe combustie ar putea fi oprite pentru a evita sancțiunile. Este vorba despre producția realizată în opt fabrici de automobile. Acestea ar trebui închise, cu consecințele pe care le implică o astfel de decizie.

Ursula von der Leyen

Ursula von der Leyen. Sursa foto: Facebook/Ursula von der Leyen

Reglementările trebuie amânate

Pentru a evita adâncirea crizei cu care se confruntă, documentul face o serie de propuneri. Comisia Europeană este invitată să revizuiască reglementările pe care și le-a propus, pentru doi ani.

Experții industriei propun introducerea unei prevederi de urgență, utilizată deja în perioada pandemiei de coronavirus. Astfel, oficialii de la Bruxelles ar putea lua măsuri până la ieșirea din criza cu care se confruntă.

Solicitată pentru comentarii, Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a transmis că este conştientă de existenţa documentului intern. Oficialii organizației au precizat că documentul nu reprezintă punctul de vedere al asociaţiei.

Revista presei
Sarek