Criză în industria auto. Vești proaste pentru iubitorii de Volkswagen
- Ionel Sclavone
- 3 septembrie 2024, 11:52
Germania. Volkswagen, gigantul industriei producătoare de autovehicule, face față cu greu crizei de pe piața auto. Conducerea grupului a decis să ia măsuri pentru reducerea costurilor.
Constructorul auto analizează mai multe scenarii menite să ducă la realizarea unor economii de mai multe miliarde de euro la marca sa principală. Analiza ia în considerare inclusiv închiderea unor uzine din Germania.
Volkswagen vrea să-și reducă costurile
Gigantul european al industrie producătoare de autovehicule caută soluții pentru a reduce costurile și pentru a face economii la marca sa principală. În acest context, Volkswagen ia în considerare mai multe scenarii. Unul dintre acestea vizează închiderea unei uzine de ansamblare și a uneia de componente, care funcționează în Germania.
Cele două entități sunt considerate a fi „depășite” din punct de vedere tehnic, conform informațiilor furnizate de Comitetul de întreprindere de la Volkswagen. Comitetul nu este de acord cu planurile Comitetului Director al companiei, drept care promite o opoziție „acerbă”.
Tot pentru a reduce costurile, Volkswagen a anunţat că se simte forţat să pună capăt programului de securitate a locului de muncă. Acest program funcționează din anul 1994 și este de natură să împiedice eventualele concedieri. Planul este în vigoare până în 2029, dar conducerea producătorului auto spune că nu-l mai poate respecta. Orice măsură, însă, va fi discutată cu Comitetul de întreprindere.
Situația la gigantul auto german este dificilă
Reprezentanții Volkswagen Germania susțin că situația economică a grupului de firme este foarte dificilă. Potrivit acestora, simplele reduceri de costuri nu sunt suficiente pentru a obține o redresare.
„Situaţia este extrem de gravă şi nu poate fi depăşită prin simple măsuri de reducere a costului”, a informat directorul mărcii , Thomas Schaefer, într-un comunicat de presă.
Dacă măsura de închidere a fabricilor se va concretiza, ar fi prima de acest fel. În existența sa de 87 de ani, producătorul auto nu a închis nici una dintre uzinele sale. De asemenea, o astfel de măsură va duce și la un conflict major cu sindicatele.
🔴🔵DAY BREAK: Volkswagen (VW) is contemplating shutting down factories in Germany for the first time, highlighting the increasing pressure from low-cost Asian competitors on Europe’s leading car manufacturer. This decision represents a significant challenge for CEO Oliver Blume. pic.twitter.com/7nCpaXQzrY
— LN24 International (@ln24_intl) September 3, 2024
Volkswagen generează cele mai mari venituri
Marca VW, generează cea mai mare cotă a vânzărilor grupului auto german. Volkswagen este prima din portofoliul de mărci deținute de marele producător. Iar Comitetul Director dorește să o includă într-un program de reducere a costurilor. Se dorește obținerea unor economii de 10 miliarde euro până în 2026.
În opinia Comitetului Director al grupului, cele 10 miliarde de dolari, economii, pot asigura tranziţia la automobilele electrice.
Directorul general al Volkswagen Group, Oliver Blume, a transmis o scrisoare echipei manageriale în care vorbește despre problemele cu care se confruntă. Astfel, contextul economic dificil, noii competitori din Europa şi diminuarea competitivităţii economiei germane pun presiune pe constructorul auto. Drept care, este nevoie de măsuri serioase pentru a aduce un echilibru.