Poștașii vor livra pensionarilor brățările din programul „Butonul Roșu”. La ce ajută și cum trebuie folosite

Poștașii vor livra pensionarilor brățările din programul „Butonul Roșu”.  La ce ajută și cum trebuie folosite Sursa foto: Arhiva EvZ

Brățara pe care poștașii o vor livra pensionarilor începând din această lună face parte din programul de dezvoltare a sistemului de alertă „Butonul Roșu”. Este vorba despre un serviciu destinat persoanelor singure, vârstnice, cu risc medical sau aflate în localități rurale sau izolate din România.

Abonații programului „Butonul Roșu” pot primi asistență personalizată sau ajutor dedicat în situații de urgență medicală și securitate personală. Ei au nevoie doar de o brățară. Aceasta va fi livrată oamenilor cu ajutorul poștașilor.

Dezvoltatorii platformei, Teleasistenţă Group, au început colaborarea cu Poşta Română. Motivul din spatele deciziei este reprezentat de faptul că Poșta Română dispune atât de resursă umană extinsă pe tot teritoriul țării, cât și de o rețea teritorială vastă. Acest lucru poate răspunde nevoilor de extindere, la nivel național, a serviciilor de asistență a programului „Butonul Roșu”.

În baza parteneriatelor pe care persoanele juridice, autorități și instituții publice care oferă servicii de asistență socială comunitară persoanelor vulnerabile din punct de vedere medical și social, le vor încheia cu Poșta Română, poștașii se vor deplasa la domiciliile beneficiarilor. Ulterior, oamenii vor fi adăugați în baza de date împreună cu istoricul medical și factorii de risc. De asemenea, poștașii îi vor instrui şi le vor da în folosire brățara împreună cu un telefon asociat acesteia. Acesta va asigura monitorizarea și asistența la distanţă.

Cum funcționează brățara

La o simplă apăsare pe butonul SOS, dispozitivul mobil este localizat GPS. Ulterior, beneficiarul este identificat și Dispeceratul Medical de Urgență primește accesul la datele medicale ale pacientului care sunt actualizate permanent. În acest fel, este declanşat protocolul de urgență personalizat, precum și informarea familiei. În plus, în cazul urgențelor majore dispeceratul apelează 112. În funcție de complexitatea și gravitatea situației semnalate, dispecerul va iniția un protocol personalizat. Acesta va indica acţiunile ce trebuie întreprinse. Este vorba de alertarea membrilor familiei din apropiere, deplasarea unui asistent medical la domiciliul pacientului sau alertarea persoanelor care-l îngrijesc. Beneficiarul este monitorizat permanent până la eliminarea pericolelor sau externare. De asemenea, persoana respectivă primește suport pentru revenirea în activitate.

Programul este implementat încă din 2015

Serviciul Butonul Roșu a fost implementat, în 2015, în București. Acest demers a fost făcut de cei de la Crucea Alb Galbenă România. Beneficiari au fost pentru 300 de vârstnici. Un an mai târziu, a fost extins și în alte localități, pentru 400 de beneficiari.

Ne puteți urmări și pe Google News

„În 2018, Telekom România a oferit suportul tehnic și soluțiile de conectivitate pentru Direcția de Asistență Socială Braşov, care a inclus serviciul Butonul Roşu în coordonarea şi gestionarea resurselor de îngrijire a comunităţii pentru primii 100 de vârstnici aflaţi în evidenţa instituţiei, iar la începutul pandemiei, 1.500 de vârstici şi bolnavi cronici din Braşov erau monitorizaţi permanent prin aceste servicii comunitare integrate la domiciliu”, se arată în comunicatul transmis de Poșta Română.