„Vom solicita, în baza legii, o treime din membrii CSAT, iar eu sunt chiar vicepreşedinte al CSAT, un raport care să explice eşecul activităţii de identificare nu a epavei, (..) e vorba de identificarea locului de unde s-a făcut apelul la 112, pentru că dacă, Doamne fereşte, ar fi decedat toţi cei şapte nu ar mai fi avut cine să sune şi nu mai erau telefoane. Însă, din fericire, cinci dintre pasageri au scăpat cu viaţă şi în secunda în care s-a făcut apelul la 112 – serviciu monitorizat de STS – în mod sigur şi în mod normal identificarea locului exact, nu trimiterea celor de la ISU şi de la alte trupe la kilometri distanţă, trebuia făcută mult, mult mai repede”, a afirmat primul-ministru într-o intervenţie telefonică la România TV.
Şeful Guvernului a adăugat că aşteaptă ca în urma raportului să existe şi asumări de răspundere.
‘Aşteptăm de la CSAT acest raport şi evident asumarea responsabilităţii, pentru că, până la urmă, nu domnul Stroe personal sau nu domnul Frâncu de la ROMATSA sau şeful ISU personal trebuiau să fie pe teren. Sunt şefi de instituţii şi din acest motiv au şi plecat din funcţie’, a precizat Ponta.
Totuși, raportul oficial întocmit de mai marii de la Guvern arată faptul că cei de la Romatsa nu și-au făcut treba, cât și faptul că sistemul românesc de intervenție în caz de urgență nu este bine pus la punct. Potrivit unor surse EVZ, raportul nu precizează nici un moment că Marcel Opriș, directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) ar avea vreo responsabilitate.
CITIȚI ȘI:

  • ACCIDENTUL DIN APUSENI. Raportul Guvernului nu menționează vreo responsabilitate a STS în localizarea apelurilor

Te-ar putea interesa și: