Noile reguli comerciale readuc pe piață un produs foarte popular acum 50 de ani. Măsura a stârnit un val de controverse

Noile reguli comerciale readuc pe piață un produs foarte popular acum 50 de ani. Măsura a stârnit un val de controverse Sursa foto: dreamstime.com

Noile reguli comerciale post-Brexit permit unui produs foarte popular în trecut - sticlele de vin de 568 ml – să revină pe rafturile magazinelor începând cu luna septembrie. Acest nou format de 568 ml va fi întâlnit alături de sticlele de 200 ml și 500 ml deja existente.

Noile reguli comerciale vin cu alte feluri de sticle

Înainte de aderarea Marii Britanie la Piața Comună Europeană în 1973, sticlele de vin de dimensiuni mici, echivalente cu o halbă (568 ml), erau vândute peste tot, în Regatul Unit, de la cel mai mic magazin la cel mai mare supermarket. Producția acestor sticle de vin a încetat din cauza neconformității cu normele UE privind măsurile și greutățile.

Kevin Hollinrake, ministrul pentru Firme, Piețe și Întreprinderi Mici, a arătat în acest context că cele șapte modificări aduse dimensiunilor vinurilor preambalate vor reprezenta un ajutor pentru sectorul vinicol britanic, oferind noi oportunități pentru inovație și diversificare.

Unul dintre beneficiile discutabile ale Brexitului

Dar nu toată lumea pare să fie la fel de optimistă precum ministrul pentru Firme, Piețe și Întreprinderi Mici Astfel, Patrick Grady de la SNP (Partidul Național Scoțian) este foarte sceptic cu privire la cererea pentru aceste sticle de vin și a numit noua măsură drept unul dintre beneficiile discutabile ale Brexitului, conform Daily Mail.

Ne puteți urmări și pe Google News

Hollinrake i-a răspuns lui Patrick Grady susținând că industria vinicolă a Marii Britanii este în plină expansiune, cu peste 900 de podgorii în întreaga țară, care au produs 12,2 milioane de sticle de vin în 2022. Iar noile reglementări post-Brexit îi oferă acesteia noi opțiuni, inclusiv o legislație semnificativ mai flexibilă.

În ciuda criticilor lui Grady, guvernul a rămas ferm în privința deciziei sale, iar Kemi Badenoch, secretarul pentru afaceri, a subliniat că vânzarea de vin în aceste noi recipiente reprezintă o opțiune în plus pentru consumatori care nu sunt obligați să le cumpere dacă nu doresc acest lucru.