Reprezentanții ANRE au anunțat că începând de joi, 7 ianuarie, va fi dat în funcțiune un call-center pentru a veni în ajutorul consumatorilor interesați de liberalizarea pieţei de electricitate. Este vorba despre o linie telefonică dedicată consumatorilor care doresc să afle mai multe despre acest proces sau care doresc să primească ajutor pentru a accesa comparatorul de preţuri de pe site-ul ANRE.

Informația a fost prezentată de vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege, într-o intervenție la Radio România Actualități.

„Şi ce aş mai sfătui consumatorii, cei care, bineînţeles, au posibilitatea să utilizeze comparatorul de preţ de pe site-ul Autorităţii – site-ul Autorităţii este anre.ro, unde avem un comparator de preţ atât pentrru energie electrică, cât şi pentru gaze naturale – care poate să fie un mijloc de pornire în acest proces foarte util. Şi încă un lucru: de mâine încercăm să pornim un call center special dedicat pentru liberalizare, vom comunica în cursul zilei de azi sau cel târziu mâine numerele la care putem fi sunaţi, unde colegii mei sunt pregătiţi să dea sfaturi şi îndrumări în privinţa acestui proces de schimbare a furnizorului”, a declarat vicepreședintele ANRE.

Piaţa de energie electrică a fost complet liberalizată la 1 ianuarie 2021, iar consumatorii casnici trebuie să încheie noi contracte de furnizare, în conformitate cu ofertele propuse de furnizori.

La sfârşitul anului 2020, din cei peste aproape 8,5 milioane de clienţi casnici de energie electrică aproximativ 6 milioane erau în regim reglementat, iar restul, de peste 2 milioane aveau deja încheiate contracte cu furnizorii din piața concurențială. Cei care nu o vor face, vor primi în continuare energie electrică, dar la prețuri mai mari cu 13 până la 26%, în funcție de zonă, furnizori și de costurile de distribuție.

În acest context, autorităţile şi specialiştii recomandă consumatorilor casnici să încheie contracte pe piaţa concurenţială, fie cu actualul furnizor, fie cu un altul, licenţiat de ANRE.