Acest anunţ, care bulversează codurile şi practicile din industria cinematografică, demonstrează dificultăţile cu care se confruntă studiourile de la Hollywood în ceea ce priveşte adaptarea lor la criza sanitară din Statele Unite, care a determinat închiderea majorităţii cinematografelor din această ţară.

Jeff Bock, analist specializat în sectorul cinematografic şi care lucrează pentru compania Exhibitor Relations, consideră că anunţul de joi al studioului Warner Bros reprezintă ”cel mai mare seism pe care industria filmului l-a cunoscut vreodată”.

„Warner a executat un viraj strâns, care ar putea să schimbe această industrie pentru totdeauna”, a adăugat acelaşi expert.

„Trăim într-o perioadă fără precedent, care ne impune să dăm dovadă de creativitate pentru a găsi soluţii”, a declarat CEO-ul Warner Bros, Ann Sarnoff, prezentând decizia anunţată joi de studioul hollywoodian.

Doar americanii vor beneficia de acest proiect grandios

Ea se va aplica în perioada următoare doar în Statele Unite, întrucât serviciul de streaming HBO Max nu este disponibil în acest stadiu în alte ţări, unde aceste filme din catalogul Warner Bros vor fi lansate în mod obişnuit, în cinematografe, anul viitor. Lansat în luna mai, serviciul HBO Max este aşteptat în anumite ţări din America Latină şi din Europa în al doilea semestru al anului 2021.

La jumătatea lunii noiembrie, studioul Warner Bros a anunţat că „Wonder Woman 1984” va fi lansat în Statele Unite simultan în cinematografe şi pe HBO Max în ziua de Crăciun, pentru a compensa astfel impactul negativ al pandemiei de COVID-19, care a bulversat industria de la Hollywood şi calendarul superproducţiilor cinematografice.

Experţii se aşteptau ca acel film dedicat eroinei Wonder Woman să fie o excepţie de la regulă, pentru a oferi managerilor grupului Warner timpul şi posibilitatea de a analiza dacă o astfel de operaţiune va avea succes sau va fi un eşec.

Pandemia le-a dat planurile peste cap

În mod tradiţional, marile producţii hollywoodiene sunt proiectate doar în cinematografe timp de 90 de zile înainte de a putea fi difuzate pe alte suporturi. Însă închiderea sălilor de proiecţii din numeroase regiuni americane, inclusiv la New York şi Los Angeles, i-a constrâns pe distribuitorii de filme să găsească alte soluţii.

„Nimeni nu îşi doreşte mai mult decât noi să vadă din nou filme rulând pe marile ecrane. Ştim că noile conţinuturi ţin în viaţă proiecţiile din cinematografe, dar trebuie să ţinem cont de faptul că majoritatea sălilor din Statele Unite vor funcţiona cel mai probabil la o capacitate redusă pe întreaga durată a anului 2021”, a precizat Ann Sarnoff în comunicatul publicat joi.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE