Metroul din Cluj-Napoca s-a împiedicat de drobul de sare. Cât timp ar putea fi amânat

Metroul din Cluj-Napoca s-a împiedicat de drobul de sare. Cât timp ar putea fi amânat

Anunțul viitorului metrou din Cluj-Napoca a fost întâmpinat cu mare entuziasm de locuitorii urbei. Termenul inaugurării, 2027, este însă incert, căci zăcămintele de sare descoperite pe traseu ar putea forța o amânare a proiectului.

Metroul din Cluj-Napoca s-a împiedicat de drobul de sare! Proiectul metroului din Cluj-Napoca este pus în pericol de nişte zăcăminte de sare, descoperite la mare adâncime, pe traseul stabilit de proiectanți. Deşi autorităţile locale caută soluţii rapide, întreg proiectul ar putea fi amânat, cu încă 5 ani peste termenul iniţial.

În 2027, clujenii ar fi trebuit să parcurgă cu metroul în mai puţin de 30 de minute, distanța dintre Floreşti și capitala ardeleană. În zona unde urma să fie staţia “Pod Ira”, specialiştii care au făcut măsurători au găsit zăcăminte de sare. Totusi, pentru a nu schimba complet proiectul, autorităţile încearcă să găsească soluţii.

Metroul din Cluj-Napoca s-a împiedicat de drobul de sare!  Primar: Vă pot asigura că există soluţii

Emil Boc, primarul orașului Cluj-Napoca, a declarat: „Experţii, în acest moment analizează toate soluţiile şi vă pot asigura că există soluţii. Acum 50 de ani omul a ajuns pe Lună, acum a ajuns pe Marte. Vă daţi seama că va putea face un metrou chiar dacă întâlneşte un bulgăre de sare în cale.”

În zona respectivă, specialiştii spun că sunt mari depozite de sare. Este locul unde ar urma să se facă legătura metroului cu trenul metropolitan. Trenul urmează să ducă spre aeroportul din Cluj-Napoca.

Corpurile de sare pot genera tasări  și chiar prăbușiri ale terenului. Ce plan B există?

Noile studii cer însă costuri suplimentare şi timp. Geologii spun că zăcămintele de sare trebuie analizate foarte atent. În funcție de concluzii se va decide dacă se continuă planul actual sau dacă se ia în calcul un alt traseu. Săpăturile în sare sunt extrem de costisitoare şi de dificile, potrivit experților.

„Problemele apar în prezenţa apei. Dacă apa ajunge în contact cu corpul de sare se dizolvă şi golul evoluează în timp, conducând la caverne care îşi pot pierde stabilitatea. La suprafaţa terenului generează tasări şi în cazuri extreme prăbuşiri”, a explicat Iulian Popa, lector inginerie geologică.

Reprezentanții Primăriei spun că, în fiecare dimineaţă, din Floreşti în Cluj ajung peste 17.000 de maşini. Metroul ar putea reduce traficul la jumătate. Valoarea totală a proiectului depăşeşte un miliard de euro. În toamna trecută, primarul Emil Boc declara că metroul din Cluj Napoca va fi realizat mai repede decât cel din Drumul Taberei. Devenit motiv de glume, metroul din Drumul Taberei a avut nevoie de mai bine de 9 ani pentru a fi finalizat.

Sursa: Știrile Pro TV

Ne puteți urmări și pe Google News