Emil Boc promite: Clujul va avea metrou. Proiectul va costa 1.7 miliarde de euro

Emil Boc promite: Clujul va avea metrou. Proiectul va costa 1.7 miliarde de euro A fost emis ordinul de începere a lucrărilor pentru metroul din Cluj. Sursa foto: Arhiva EvZ

Primarul Clujului, Emil Boc a prezentat, vineri, primele date legate de mega proiectul din municipiul Cluj Napoca, care va schimba radical viața orașului, și anume construirea unui metrou.

Proiectul este unul mult așteptat de clujeni, deoarece traficul a devenit unul îngrozitor. Din acest motiv, oamenii susțin cu tărie proiectul primarului Clujuluu, Emil Boc, care a anunțat că viitoarea linie de metrou va avea 17 kilometri și se va întinde din localitatea Florești, cu peste 30.000 de locuitori, până la Aeroportul Internațional Cluj Napoca. Viitoarea linie va urma un traseu, pe sub municipiului Cluj Napoca, care va lega marile cartiere de centrul orașului, iar mai apoi, va merge spre vest, spre zona Aeroportului Internațional Cluj Napoca, care are în prezent un trafic de două milioane de pasageri.

Autorităție speră ca astfel, traficul infernal să fie diminuat substanțial, mai ales că distanța din localitatea Florești, apoi cartierul Mănăștur, spre centrul orașului este de maxim opt kilometri, care în prezent, dimineața, este străbătută în aproape o oră. ”Suntem în faza finală de pregătire a studiului de prefezabilitate. Vom avea o întâlnire cu experți de la Universitatea Tehnică. Am realizat o echipă consistentă de oameni pentru a-și spune părerea despre propuneri, conform cerințelor viitorului. Acest metrou este pregătit pentru viitor și nu pentru standardele actuale. Trebuie să avem în vedere toate exigențele care vor fi valabile în viitor. Sunt foarte multe lucruri de tehnologie. Metroul viitorului nu va mai avea captatoare electrice pe sus, ci va fi cu baterii electrice. Nu va mai fi nevoie să ai o suprafață atât de mare și asta va reduce și costurile. Vă dau doar un mic amănunt, dar mai sunt și alte chestiuni tehnice”, a spus Boc.

Emil Boc a spus proiectul este unul realist dacă ar fi să ne uităm la traseul propus. Primarul a spus că valoarea estimată este de 1.7 miliarde euro, dar acest cost ar putea să scadă la un miliard de euro dacă va fi implementată o tehnologie a viitorului, care presupune că trenurile de metrou să nu mai fie aliementate de la o linie de energie electrică, ci vor funcționa cu baterii. ”Nu avem banii toți, nu ne stau pe masă, ca să facem toate aceste lucruri dintr-o dată. Costurile sunt de 100 de milioane de euro pe kilometru, atât era preconizat să fie costul, dar acum cu noua tehnologie, eliminând captatoarele acelea pentru curent și micșorîndu-se dimensiunea de lucru, vor scădea și costurile. Vom vedea după ce se finalizează aceste studii de fezabilitate. Prima dată, am conceput proiectul de la Florești, pentru că aceasta este prima barieră pe care o avem la intrarea în oraș, ce facem cu mobilitatea dinspre Florești, și ne ducem până la Aeroport. Ne ducem pe etape și în funcție de finanțare vom stabili planul de implementare”, a mai spus primarul.

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News