Comisia Europeană intenționează să interzică în acest interval de timp mașinile propulsate de motoare diesel sau pe benzină. Măsura de interzicere a motoarelor cu ardere internă este menită să facă loc, pe piața auto, pentru mașinile electice, mai prietenoase cu mediul înconjurător.

Inițiativa oficialilor de la Bruxelles nu este agreată, însă, de producătorii auto din Germania. Aceștia spun că o astfel de măsură vine prea repede și nu ia în calcul interesele clienților.

„Tehnologiile vor fi restricționate la o singură opțiune într-un timp prea scurt, fără să fie luate în calcul interesele clienților“, a transmis Asociația Germană a Industriei Auto (VDA).

Producătorii auto atrag atenția asupra consecințelor

Producătorii de autoturisme avertizează că proiectul Comisiei Europene nu are și o evaluare a consecințelor unei astfel de măsuri. Potrivit acestora, interzicerea motoarelor diesel și pe benzină nu va duce doar la sfârșitul epocii acestora ci și la sfârșitul hibridului plug-in. Or, în Germania, companiile vor investi 150 de miliarde de euro pentru această transformare numai până în 2025. Astfel, măsura propusă de Comisia Europeană va duce în următorul deceniu la pierderea a peste 200.000 de locuri de muncă.

În plus, mai atrag atenția producătorii auto, infrastructura stațiilor de încărcare nu e dezvoltată suficient pe teritoriul Europei pentru a face față unui număr mare de automobile electrice.

„Restricționarea tehnologiilor la o singură opțiune într-o perioadă atât de scurtă este discutabilă și, în plus, nu ia în considerare în niciun fel interesele consumatorilor”, a transmis Verband der Automobilindustrie (VDA).

Vânzările de automobile electrice este în creștere

În luna martie, reprezentanții a nouă state din UE au transmis o scrisoare în care au solicitat Comisiei Europene o politică ambițioasă pentru limitarea emisiilor de gaze în sectorul transporturilor. În acest sens, au solicitat stabilirea unei date pentru interzicerea vânzărilor de maşini şi camionete noi echipate cu motoare diesel sau pe benzină.

De altfel, inițiativa vine în concordanță cu obiectivul preşedintelui Comisiei Europene, Ursula van der Leyen, de creare a unei Europe neutre din punctul de vedere al impactului asupra climei. Acest obiectiv ar putea fi atins până în 2050.

Vânzările de automobile electrice şi hibride în Uniunea Europeană s-au triplat în cursul anului 2020. Acestea au depăşit pragul de un milion de unităţi, conform datelor publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).