Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în Europa a scăzut cu 20,3% în februarie, la 850.170, din cauza restricţiilor impuse pentru oprirea răspândirii pandemiei de coronavirus (COVID-19), în timp ce România a raportat un declin de 21,9%, arată datele publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), relatează Agerpres.

Nivel redus de înmatriculări de autoturisme noi în Europa și România

În Europa, este cel mai redus nivel al înmatriculărilor de autoturisme noi înregistrat din februarie din 2013. Datele statistice sunt valabile pentru statele din Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

Datele statistice arată că pe piaţa auto din România au fost înmatriculate 6.897 de autoturisme în februarie, faţă de 8.836 luna precedentă.

Toate marile pieţe europene au raportat scăderi în februarie, cel mai sever declin fiind în Spania (38,4%), Marea Britanie (35,5%), Franţa (20,9%), Germania (19%) şi Italia (12,3%), mai precizează sursa citată.

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au scăzut în primele două luni din acest an cu 23,1%, fiind livrate aproximativ 1,70 milioane de vehicule, faţă de 2,20 milioane de unităţi în perioada similară din 2020.

Piaţa auto din România a înregistrat o scădere de 39,5% în perioada ianuarie-februarie 2021, fiind înmatriculate 12.901 autoturisme, faţă de 21.325 vehicule în perioada similară din 2020.

Marile piețe europene au raportat scăderi importante în acest an

Toate marile pieţe europene au raportat scăderi în primele două luni din acest an, cel mai sever declin fiind în Spania (44,6%), Marea Britanie (38,1%), Germania (25,1%), Franţa (14,2%) şi Italia (13,1%), mai relatează sursa citată.

Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în Europa a scăzut cu 24,3% anul trecut, la 11,96 milioane, cel mai sever declin anual de când se publică aceste date, în timp ce România a raportat un recul de 21,8%.

Îngrijorările privind evoluția pieței europene și internaționale de autoturisme se mențin atât la nivelul producătorilor, cât și la nivelul autorităților statale. În același timp însă se lucrează intens la noua generație de autoturism nepoluante și mai moderne. Chiar dacă momentan autoturismele electrice nu reprezintă decât 1% din piața globală de autoturisme, se dorește o evoluție cât mai spectaculoasă a procentelor în favoarea acestora î următorii ani.