Comisia a subliniat într-un raport că este nevoie urgentă de noi poduri şi trecători şi a notat că recomandări trecute în vederea sporirii siguranţei celei mai vaste reţele de căi ferate din lume au fost ignorate. Raportul a mai remarcat că autorităţile din acest sector nu vor să privească decesele persoanelor lovite de trenuri în timp ce încercau să treacă liniile ca fiind accidente de tren.

Majoritatea deceselor se produc în puncte de trecere a căii ferate automate, conform raportului publicat în weekend, citat astăzi de agenţia americană AP. În jur de 6.000 de persoane au murit numai în aglomerata reţea suburbană a capitalei economice Mumbai. Alte 1.000 de persoane au murit după ce au căzut din garnituri supraaglomerate, în urma unor coliziuni sau a unor deraieri ale trenurilor, conform textului.

Potrivit AP, preluată de Agerpres, căile ferate indiene, ce acoperă o distanţă de 64.000 de kilometri, traversează unele dintre cele mai dens populate oraşe, adesea flancate de mahalale, într-o ţară cu 1,2 miliarde de locuitori. Experţi din domeniul căilor ferate consideră că împiedicarea pietonilor de la mai traversa căile în zonele caracterizate de o afluenţă de persoane ar fi practic imposibilă.

"Situaţia este în mod special periculoasă la Mumbai, unde patru, cinci căi ferate sau chiar mai multe sunt construite paralel, iar persoanele din cartierele mărginaşe de pe ambele părţi nu au altă soluţie decât să le traverseze", a explicat I.M.S. Rana, un expert. "Nicio societate civilizată nu poate accepta un asemenea masacru pe liniile sale ferate", au avertizat autorii raportului.