Sârbul a decis, la un moment dat, să-și radicalizeze dieta și să elimine cu desăvârșire glutenul, laptele și zahărul din alimentație. Până să atingă marea performanță, „Nole” avea probleme fizice și claca din această cauză în multe partide. A căutat soluții și a schimbat metode de pregătire și antrenori. Până în momentul în care a aflat că organismul său nu tolerează glutenul.

A renunțat la alimentele care conțin această proteină, iar rezultatele au fost remarcabile. Sârbul a scris o carte pe această temă – „Dieta câștigătoare – în care vorbește despre boala celiacă (intoleranța la gluten) și modul în care i s-a schimbat viața și cariera.

Până acum, Novak Djokovici a câștigat de opt ori Australian Open, o dată turneul Roland Garros, s-a impus de cinci ori la Wimbledon și de trei ori la US Open.

Cum eviți alimentele cu gluten

În cartea sa, sportivul oferă sfaturi utile pentru oamenii de rând, care nu intră pe un teren de tenis pentru a-i înfrunta pe Rafa Nadal sau Roger Federer. În ceea ce privește mâncarea, la finalul volumului se găsește capitolul „Ghidul alimentelor sănătoase”.

„Cum eviți alimente fără gluten? Sunt pretutindeni”! Este întrebarea pe care Djokovici o aude tot timpul. „Cumva au dreptate. Atunci când consumi alimente care sunt ambalate în cutii și pungi, este aproape imposibil să eviți aditivi alimentari pe care nu-i vrei în dieta ta. Soluția constă în a elimina din dietă alimentele procesate și conservate și să citești eticheta cu mare grijă”, spune tenismenul.

Iată o listă cu alimentele pe care le consumă Djokovici:

Proteine

Îmi plac puiul, curcanul și toate tipurile de pește. Mănânc cel puțin o dată pe zi câte unul dintre aceste alimente.

Ouă

Nu prea mănânc ouă datorită (n.r – din cauza) faptului că nu obișnuiesc să consum proteiene dimineața. Dar la sfârșitul zilei pot reprezenta o masă sănătoasă, dacă nu ai chef să mănânci carne. Ouăle sunt pline de nutrienți (…).

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE