Linia de cale ferată din portul Galați va fi reabilitată. Va fi folosită pentru schimbul de mărfuri cu Ucraina

Linia de cale ferată din portul Galați va fi reabilitată. Va fi folosită pentru schimbul de mărfuri cu Ucraina Sursa:facebook

Sorin Grindeanu a anunțat că licitația pentru lucrări va avea loc luna următoare și că această linie de cale ferată este un punct cheie pentru transportul de mărfuri spre și dinspre Ucraina. Investiția este prevăzută în bugerul CFR Infrastructură.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat că linia de cale ferată din Portul Galați va fi reabilitată. Pe această rută urmează să aibă loc schimbul de mărfuri cu Ucraina.

„Operaționalizăm rapid liniile de cale ferată din Portul Galați. Data de 19 mai 2022 este termenul limită pentru licitația destinată reparației liniei de cale ferată cu ecartament larg dintre Giurgiulești (Republica Moldova) și Portul Galați.

Această linie de cale ferată va permite transportul mărfurilor spre și dinspre Ucraina, via Republica Moldova, prin Portul Galați. Astfel, acest port dunărean va deveni, alături de portul Constanța, unul dintre punctele cheie din regiune pentru transportul de mărfuri și materii prime.

Ne puteți urmări și pe Google News

Reparațiile pentru această linie de cale ferată cu ecartament lărgit (3,583 km) și pentru o linie de cale ferată cu ecartament normal (1,167 km) din Portul Galați vor dura 60 de zile de la data semnării contractului.

Suma de 1,289 milioane de lei fără TVA necesară reparațiilor va fi suportată din bugetul CFR Infrastructură“, a anunțat Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

Gările trec la autoritățile locale

Tot ministrul Transporturilor anunța în urmă cu o săptămână că gările din România, care au ajuns într-o stare jalnică, vor fi trecute în administrarea autorităților locale pentru a putea fi reabilitate.

„Nu doar gările (să treacă la autorităţile locale – n.r.), inclusiv anumite terenuri care sunt nefolosite în acest moment de către CFR. Hai să spun în mare CFR, indiferent de companie, că e Marfă, Infrastructură, Călători mai puţin, pe zona asta, pe care nu le-au folosit şi care zac în acest moment (…). Nu văd de ce nu pot să treacă la autorităţile locale. 90 şi ceva la sută din gările din România, chiar şi haltele din România, arată cred că, aşa, aproape de gara din Mariupol“, a declarat Sorin Grindeanu, într-o conferinţă de presă.

Se dă lege

CFR  nu are bani să investească în gări, deși a ținut cu dinții de ele în ultimii ani. „Este clar că CFR-ul nu are în acest moment forţa necesară să investească şi pe această zonă. În schimb sunt foarte multe cereri din partea autorităţilor locale de a prelua aceste imobile. Se lucrează în acest moment la cadrul legal să se poată da rapid către autorităţile locale. E un proces absolut normal de descentralizare”, a mai spus ministrul Transporturilor.