Fost ministru al Educației: școala e cunoaștere! Fostul ministru al Educației Daniel Funeriu face o distincție clară între rolul școlii de furnizor de cunoaștere, nu de plăcere. Acesta amintește, într-o postare pe Facebook, că metodele pedagogice mai cool pot fi aplicate de unii profesori cu instrumente de psihologie inversă.

„Rolul școlii nu este să fie furnizor de plăcere, ci furnizor de cunoaștere. Da, la cunoaștere se poate ajunge și prin plăcere. E important ca în mintea copilului cunoașterea să fie asociată cu plăcerea. De aceea unii profesori sunt mai buni ca alții, dar asta e un ideal aproape imposibil de realizat în toate cazurile, tot timpul.

Fost ministru al Educației: școala e cunoaștere! Se vor opri singuri de la jocuri video și vor cere o carte

Dacă vreți să vă faceți copiii fericiți, dați-le non-stop voie la jocuri video, duceți-i la Disneyland, nu-i învățați bunele maniere. Nu-i obligați să se spele pe dinți și lăsați-i să se culce la miezul nopții. 100% se vor opri singuri de la jocuri video și vor cere o carte. 100% vă vor spune ”nu merg la Disneyland până nu reușesc să am note bune”. Vor avea revelația că e bine să mănânci cu gura închisă și să nu sorbi supa că altminteri nicio domnișoară nu te va accepta când crești. Își vor da seama că dacă nu se spală pe dinți vor avea proteză la 40 de ani și, mai ales, vor fi perfect conștienți că a avea 18.345.432 de puncte la CandyCrush nu are nicio valoare în CV.

PS: pentru cei, puțini, mai săraci cu duhul care mă citesc: ultimul paragraf e o ironie”, a scris Funeriu pe contul său de Facebook.

Zece ani pierduți pentru educație”. Ce s-ar fi putut face

Fostul ministru al Educației a semnat miercuri un editorial pentru Edupedu.ro, intitulat „Zece ani pierduți pentru educație”.

„Astăzi se împlinesc 10 ani de la intrarea în vigoare a Legii educației 1/2011. Pentru adoptarea ei au fost făcute cele mai complexe deliberări din câte cunosc (începute cu raportul Comisiei Miclea [1] din 2007 și finalizate cu trecerea legii în variantă foarte apropiată de cea finală prin Camera Deputaților).  Acesta trece în revistă 10 potențiale beneficii ale legii pentru educație, care nu s-au mai realizat.

Daniel Funeriu a fost ministru al Educației în 2009-2012, perioadă în care a implementat o nouă lege a educației. A fost consilier prezidențial în domeniul educație și europarlamentar. În prezent, face parte din corpul de experți al Comisiei Europene.