Editura Evenimentul si Capital

Justiţia lu’ Peşte în Dosarul „Motorina Călăraşi”. Vameşul care a stopat o evaziune de opt milioane de euro, transformat în complice şi condamnat

Autor: | | 2 Comentarii | 8933 Vizualizari

Analizele făcute de Laboratorul Vamal Central și de Institutul Național de Criminalistică, care demonstrează că omul şi-a făcut datoria, au fost complet ignorate de instanţe.

Anton Andrei a fost inspector vamal principal la Vama Călărași în perioada 2008-2013, iar în 2012 a fost arestat pentru 93 de zile sub acuzaţia de sprijinire grup infracțional, complicitate la spălare de bani și evaziune fiscală. Apoi Tribunalul Călăraşi l-a condamnat la trei ani de închisoare. În prezent dosarul se află pe rolul Curţii de Apel Bucureşti, unde Anton Andrei urmează să facă declaraţii la termenul din 20 martie. „În această perioadă s-a accentuat lupta între partidele politice în ceea ce privește justiția, opo ziția acuză puterea că do rește să-și sca pe „penalii” de dosare, dar nimeni nu se mai gândește la cei mulți și necunoscuți, ca mine, cărora le sunt distruse viețile”, spune Anton Andrei.

Paradoxul

Anton Andrei îşi susţine, cu probe pe care ni le-a prezentat, nevinovăţia, dar, de şapte ani, procurorii şi judecătorii ori nu pricep ce conţin, ori se fac că nu le văd. În dosarul ,,Motorina Călărași”, aflat pe rolul Curții de Apel București sub numărul 1901/116/2015, există un paradox: Andrei Anton, printr-o prelevare de probe, a oprit un grup infracțional. La aproape doi ani de la acel eveniment s-a trezit cu mascații în casă, a fost ,,săltat”, toate bunurile puse sub sechestru și acuzat, culmea, că a susținut acel grup infracțional. Prelevarea de probe care a dus la anularea autorizației de antrepozit fiscal a SC Atlantis SRL a fost în defavoarea societății. Însă, nicăieri în rechizitoriu nu se spune că prin prelevarea de probe făcută de inculpatul Andrei Anton a fost anulată autorizația de antrepozit fiscal. Nici judecătorul în sentința de la Tribunalul Călărași nu spune nimic de acest lucru. L-a condamnat la trei ani de închisoare pe motiv că este vinovat. După patru ani de la prelevarea de probe, cu puțin timp înainte ca rechizitoriul să fie trimis la instanță, unul dintre inculpați și-a adus aminte că toate cele cinci probe au fost pre levate dintun sin gur bazin.

Două laboratoare (Laboratorul Vamal Central și Institutul Național de Criminalistică) confirmă, însă, faptul că cele cinci probe sunt diferite. Nimeni nu ține cont de asta, procuror sau judecător, chiar dacă setul de probe de la Institutul Național de Criminalistică a fost făcut la cererea procurorului de caz.

Expertul e specialist, dar în altceva

„Ca să poată da mai multă credibilitate acuzațiilor, procurorul de caz doamna Burcea Mihaela, de la DIICOT Călăraşi, a numit un specialist tehnic judiciar având specialitatea utilaj tehnologic să facă un Raport tehnico-științific în specialitatea utilaje petroliere și petrochimice. În tot acest Raport, expertul Iusuf Eliade se ocupă numai de actele încheiate de către mine. Nu intru în amănunte, a scris acolo multe tâmpenii, însă ca să aflu dacă avea sau nu dreptul să întocmească acel Raport m-am adresat Ministerului Justiției și, rețineți, în două zile am primit răspuns și practic confirmarea că Iusuf Eliade nu avea dreptul să facă acel raport”, explică Anton Andrei. A făcut plângere la Parchet și de doi ani polițistul judiciar lucrează, cercetează și încă nu știe dacă Iusuf Eliade avea sau nu dreptul să întocmească acel Raport.

După ani de cercetări şi procese, Andrei a ajuns la concluzia că „organele de cercetare penală și procurorul nu au înțeles absolut nimic din procedura de autorizare a unui antrepozit fiscal”.

FOTO: Raportul Institului Național de Criminalistică făcut la cererea procurorului de caz

Dubla măsură

Iată, stimaţi cititori, două exemple care demonstrează că în justiția românească aplică dubla măsură:

1. Aceași rețea a acţionat la Călărași și la Constanța, cu același mod de operare. La Călărași au „lucrat” şapte săptămâni, la Constanța, 56. La Călărași sunt inculpați cei care au oprit grupul infracțional, pe când la Constanța au fost opriți doar de DNA Structura Centrală.

La Constanța din așa numitul „palier de protecție” fac parte funcționari de rang înalt, Blejnar Sorin, Comăniță Viorel și Secăreanu Florin Dan, la Călărași, funcționari de execuție, Andrei Anton, Andronescu Adrian și Nicolescu Dan.

2.Șoferii care au transportat motorina sunt martori, dar dacă erau inculpați, probabil ar fi spus adevărul, ceea ce se pare că nu s-a vrut. Șoferii transportau motorină fără acciză, în momentul în care autocisterna era încărcată se făcea un proces verbal de sigilare, șoferul declara traseul pe care urmează să se deplaseze, timpul aproximativ până la destinație și de asemenea i se punea în vedere că la locul de descărcare trebuia să aștepte 48 de ore un eventual control al Vămii. Abia după 48 de ore puteau rupe sigiliul legal aplicat, iar ruperea lui înainte de îndeplinirea acestei proceduri reprezintă faptă penală.

În dosarul ,,Puiul de Bărăgan”, șoferii care au transportat carne de pui sunt inculpați și acuzați de complicitate la evaziune fiscală. Or, între motorina fără acciză și carnea de pui, taxele pierdute de stat prin evaziune sunt uriaşe, iar ca unii să fie martori, iar alţii inculpaţi e mai mult decât anormal.

De asemenea, este uluitor cum cei care cumpărau motorina de Atlantis Premium sunt martori și nu inculpați. Deci, cei care încasau acciza și apoi o împărțeau la restul grupului au mers la proces în calitate de martori ca să ajute, culmea, judecătorul la aflarea adevărului.

Ingineria evazionist Ingineria evazionistă

Şoferii plecau de la rafinărie cu documentele mărfii, undeva pe drum erau așteptați, li se schimbau documentele, pe acestea din urmă era trecut un nume de șofer fals și un număr de înmatriculare al autocisternei, tot fals. Cât de „deștept” trebuie să fii ca șofer să știi că te cheamă Miu Ion, iar pe acte să scrie că astăzi te cheamă Barbu Vasile, conduci autocisterna cu nr. B 22 AAA și pe acte să scrie că astăzi conduci autocisterna B 45 BBB? Cât de „deștepți” puteau fi cei care cumpărau motorină și vedeau că pe acte era un număr de înmatriculare, iar în realitate era alt număr? Cât de competent ești ca organ de urmărire penală să vezi N.I.R.-urile (Nota Internă de Receptie) la stațiile de comercializare care nu au trecut prețul de vânzare al motorinei și să crezi că acel comerciant a lucrat corect și a fost de bună credință? Cât de competent ești ca organ de urmărire penală să nu aduci în fața judecătorului pentru a răspunde Comisia de autorizare care a autorizat pe Atlantis Premium fără Manual de procedură, fără Autorizație de mediu o instalație petrochimică, fără măcar un proces verbal de punere în funcțiune?

FOTO: Declarația martorului Baranga Emanuel

Ca-n filmele cu Al Capone

Un aspect care practic frizează absurdul, dar care cam caracterizează foarte bine sistemul judiciar românesc: Martorul Baranga Emanuel, director executiv adjunct al Vămii Călărași la momentul desfășurării faptelor, a declarat ceva parcă desprins din filmele cu Al Capone. Extras din declarația martorului Baranga Emanuel dată de 09.05.2016 la Tribunalul Călărași: „După 1 ianuarie 2011 am primit un telefon de la direcția Regională Constanța (structura ierarhic superioară a instituției unde lucrez), unul dintre directori invitându-mă să ne întâlnim undeva pe drumul dintre Călărași și Constanța. La această întâlnire mi s-a atras atenția să avem grijă cu documentele atestând sosirea mărfii la antrepozitul Atlantis Premium S.R.L., spunândumi-se că este dispoziția directorului general (directorul de regională). Mi s-a spus în mod expres să avem grijă să se închidă toate operațiunile respective să se confirme realitatea transportului, întâlnirea fiind foarte scurtă de aproximativ 10 min”.

„Să se închidă toate operațiunile respective”? Puțini știu că operațiunile cu motorină fără acciză trebuiesc închise într-un sistem numit EMCS și, probabil, nu l-au știut nici organele de urmărire penală. Societatea care este autorizată ca și antrepozit fiscal de producție trebuie ca după autorizare să întocmească un dosar la autoritatea vamală centrală de unde primește o parolă de acces în acest sistem și are obligația ca după fiecare transport de motorină să închidă operațiunea. Atlantis nu a întocmit acest dosar, nu există nici un document în acest sens, și deci nu putea închide nici o operațiune de primire a motorinei. Acest sistem este astfel conceput încât în funcție de timpul de parcurgere al traseului declarat de șofer, plus 48 de ore de la sosire pentru un eventual control al autorității vamale teritoriale, deci după scurgerea acestui timp trebuia închis transportul. În caz contrar societatea în cauză nu mai putea cumpăra motorină fără acciză deoarece calculatorul rafinăriei, legat obligatoriu de acest sistem, nu mai emitea alte documente de transport, afișând „livrare imposibilă”, „să se confirme realitatea transportului” .

Halep, BOOM FINANCIAR! Câți BANI a câștigat Simona la Miami

Pagina 1 din 2





Stirile zilei

Alte articole din categoria: EVZ Special

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI