Conform datelor centralizate de Hospitality Culture Institute, piaţa de profil, care cuprinde activitatea de restaurante standard, fast-food, cafenele, cantine, pub-uri şi supermarketuri nu va mai fi influenţată doar de evoluţia pandemică, ci şi de o serie de factori pozitivi care ţin şi de strategiile de business a afacerilor cu mâncare gătită.

„Antreprenorii şi investitorii din industria ospitalităţii s-au adaptat şi găsesc în fiecare lună metode noi de a-şi ţine business-urile în picioare. Sectorul HoReCa se pregăteşte pentru o revenire cu adevărat în V în 2021, punctul de jos fiind iarna aceasta. Industria ospitalităţii nu poate să scadă mai jos de atât, acesta reprezentând, în acelaşi timp, un moment ideal pentru cei ce doresc să investească în sector”, a arătat Florin Maxim, fondator al Hospitality Culture Institute.

Potrivit spuselor acestuia principalii vectori de creştere ai pieţei de food service în 2021 vor fi dezvoltarea delivery şi take-away şi deschiderea restaurantelor care au fost închise 6 luni, anul acesta.

Hospitality Culture Institute reuneşte lideri din ospitalitate, profesionişti din diverse industrii, arhitecţi, reprezentanţi media, antreprenori şi manageri. Cele mai importante proiecte ale organizaţiei sunt: Conferinţa Naţională a Industriei Ospitalităţii, Romanian Hospitality Awards, National Food Service Research şi Intimate Roundtable Conversations.

Creștere în sectorul de livrări

Sectorul de livrare reprezintă, în acest an, 50% din totalul pieţei de food service, faţă de doar 10% cât se consemna în 2019. Calculele realizatorilor cercetării arată că, în 2021, ponderea va fi de 30%, în contextul în care celelalte sectoare de activitate vor creşte ca pondere.

Potrivit Hospitality Culture Institute, criza a împărţit jucătorii din industrie în trei categorii: antreprenorii care s-au luptat să-şi ţină brandul în piaţă şi în permanent contact cu consumatorii, identificând soluţii şi oportunităţi de vânzare, investitorii pe care iarna i-a luat prin surprindere şi care nu vor reuşi să redeschidă în primăvara viitoare, pentru că au consumat toate resursele de voinţă şi bani, dar şi antreprenorii care au închis operaţiunile la începutul pandemiei şi care vor deschide în 2021 sub alt brand, o formulă nouă şi care vor reprezenta pepiniera pentru noua HoReCa.

În viziunea realizatorilor analizei de piaţă, marii câştigători ai crizei vor fi restaurantele mici, care s-au reinventat şi au trecut la take-away şi delivery. Se estimează că acestea vor câştiga cu 30-40% mai mult decât înainte de criză, dar ca profitabilitate, nu în funcţie de cifra de afaceri.