Săptămâna trecută, Aeronautica Militare din Italia a primit un nou avion F-35A, ieșit de pe liniile de asamblare ale unității de producție din Cameri, exploatată împreună de Leonardo și Lockheed – Martin.

Acesta a fost al 123-lea aparat de tip F-35 livrat în 2020.

Or, la începutul lui ianuarie, grupul american își fixase ca obiectiv să livreze 141 de avioane diferiților săi clienți, amintește Opex 360.

Restricțiile aplicate diferit

Nerespectarea țintei propuse ar fi cauzată de pandemia COVID. Aprovizionarea lanțurilor de asamblare a fost cu atât mai afectată de restricțiile sanitare cu cât acestea au fost aplicate în perioade diferite, în funcție de țările de origine ale companiilor sub-contractante.

Această situație a determinat Lockheed-Martin să își reducă producția la uzina sa din Fort Worth, pentru ca apoi să își organizeze perioadele de activitate în funcție de aprovizionări și să revizuiască în jos ținta avioanelor livrate în 2020.

În mai, compania a anunțat că aceasta va fi redusă cu 18 până la 24 de exemplare, odată cu riscul de a crește costurile de producție.

În plus, a luat măsuri de sprijinire a sub-contractanților, grăbind plățile pentru peste 400 de furnizori, mai scrie Opex 360.

Un escadron mai puțin

Grație eforturilor depuse, compania Lockheed – Martin a reușit să minimizeze pierderile. Astfel, forțele americane au primit 74 de aparate, iar alte 31 au fost recepționate de partenerii internaționali ai programului F-35. În fine, încă 18 avioane au fost livrate altor clienți.

În acest moment, Lockheed – Martin își face planuri pentru recuperarea întârzierilor. Practic, de pe liniile companiei americane nu a ieșit anul acesta echivalentul unui escadron de aparate F-35 din cauza pandemiei de COVID-19.

Potrivit Defense News, Lockheed – Martin ar urma să revină la calendarul său inițial de producție abia în 2023. Ceea ce ar putea avea consecințe importante asupra procesului de modernizare al unor forțe aeriene, care se bazau pe aceste livrări.