Cum a fost ales orașul Craiova în topul celor mai bune destinații de Paște. Explicații de la realizatorii clasamentului

Cum a fost ales orașul Craiova în topul celor mai bune destinații de Paște. Explicații de la realizatorii clasamentului Sursa: Arhiva EVZ

Craiova a primit cele mai multe voturi într-un top realizat de un site de turism și a devenit Destinația Europeană de Paște în 2022, fapt care a dus la un val de comentarii în mediul online. Reprezentanții site-ului explică de ce au ales Craiova și cum a fost realizat clasamentul.

Desemnarea Craiovei ca Destinația Europeană de Paște de către site-ul EuropeanBestDestinations  (Cele mai bune destinații europene) a stârnit un val de reacții în mediul online. Unii au salutat inițiativa, dar au fost și mulți care au ironizat titulatura, s-au întrebat de ce tocmai acest oraș a fost ales din România și chiar au lansat acuzații cu privire la veridicitatea votului. Cei care au realizat topul vin acum cu precizări și explică de ce a fost ales orașul Craiova în acest clasament select.

„Este ciudat să găsim Craiova în topul listei? Pornind de la faptul că doar puține destinații europene au o ofertă reală de Paște, cu târg pascal, festivaluri, iluminări, nu prea. Colmar a fost precedenta destinație premiată la această categorie în 2020-2021.

Craiova este o destinație atractivă din punct de vedere cultural, dar și pentru familii, îndrăgostiți, iubitori de istorie, datorită evenimentelor pe tot parcursul anului și a instituțiilor și muzeelor puternice. Este una dintre principalele destinații din România și, astfel, una dintre destinațiile puternice din Europa“, spun reprezentanții site-ul EuropeanBestDestinations.

Ne puteți urmări și pe Google News

Clasamente diverse

Site-ul realizează multiple topuri menite să promoveze anumite destinații din Europa. „Cele mai bune destinații europene lucrează în parteneriat cu rețeaua EDEN a Comisiei Europene pentru turism durabil, precum și cu partenerii din mass-media de turism. Noi promovăm turismul în Europa din 2009.

Avem o echipă eficientă, dar redusă, și trebuie să ne concentrăm pe conținut și pe activitatea cu partenerii noștri din mass-media de turism și cu +/- 400 de destinații din Europa. Așa cum scrie în formularul online de contact cu mass-media, răspundem doar la solicitările media de turism, deoarece scopul nostru este promovarea turismului în Europa, dar cum ați scris deja despre turismul din Craiova, voi încerca să vă dau un feedback cât mai clar despre acesta.

După cum puteți vedea pe EuropeanBestDestinations avem sute de clasamente tematice. Cele 3 clasamente anuale se bazează pe voturile deschise care adună milioane de călători (Destinația Anului, Cele mai bune destinații de Crăciun, Cele mai bune stațiuni de schi) care au loc întotdeauna în noiembrie-decembrie-ianuarie-februarie din 2009.

De-a lungul anului avem, de asemenea, clasamente tematice - unele care apar anual (cele mai bune bijuterii ascunse - cele mai bune plaje), altele care sunt publicate timp de 2 ani sau mai mult (cele mai bune destinații pentru familii, cele mai bune destinații pentru tineri, cele mai bune destinații de Paște...)“, mai spun reprezentanții site-ului.

Participarea nu a fost plătită

Votul a fost unul public, iar participarea în acest top nu a fost plătită. Mai mult, orașul Craiova nu a fost informat despre prezența în acest top înainte de publicarea rezultatelor. „Clasamentele tematice se bazează pe un panel de călători, în acest caz, Cele mai bune destinații de Paște în Europa, printre + 62 de destinații europene preselectate, Craiova a fost votată de un panel de călători (10.724 de călători din 68 de țări) ca fiind cea mai bună destinație de Paște în Europa 2022-2023) majoritatea acestora sunt reprezentativi pentru publicul nostru general global format din călători din Marea Britanie și SUA, în principal de 25-34 de ani și în principal femei.

Se bazează, așadar, pe un vot public, cel al unui panel de călători, așa cum facem pentru sute de clasamente. Participarea la acest top nu a fost plătită (nici publicarea și nici utilizarea logo-urilor oficiale), iar destinațiile nu sunt informate despre clasamentele noastre tematice până la publicare.

Se întâmplă să contactăm destinațiile cu puțin timp înainte de publicarea oficială pentru a verifica informațiile pe care le-am scris despre locul lor, pentru a ne asigura că imaginile și textele sunt corecte. Adesea, achiziționăm noi înșine imagini profesionale ale destinațiilor, dar putem folosi și imagini furnizate de destinație după prima noastră publicare, dacă acestea sunt de o calitate mai bună sau mai exacte. Putem folosi descrierea evenimentului unei destinații dacă ne lipsesc informații despre aceasta pentru a fi exacte“, mai spus reprezentanții site-ului.

Pe ce se bazează cei care votează

Cei care votează se bazează pe imaginile oferte, dar și pe experiența personală, dacă au vizitat locul respectiv. „Majoritatea votanților votează pe baza imaginilor și a informațiilor despre destinații, unii au fost acolo, alții vor să meargă acolo, sunt interesați. Fiecare călător din acest clasament tematic a votat pentru 3 destinații, în total 32.172 de voturi pentru 62 de destinații din Europa au fost publicate cele mai votate.

În acest caz 1876 de voturi pentru Craiova, urmată de pentru 1742 de voturi pentru Viena, 1694 de voturi pentru Zagreb și pentru 1692 de voturi pentru Roma - 1587 de voturi pentru Praga - pentru podiumul principal al top 5 - deci aproape 26% pentru cele mai votate 5 destinații din această publicație - când diferența dintre două destinații sunt două mari (de exemplu după a 17-a destinație listată aici închidem clasamentul - pentru a nu publica cele 62 de destinații și pentru a evita să publicăm destinații votate doar de câteva ori)“, mai spun realizatorii clasamentului.