Compania japoneză SoftBank a renunțat la întreaga sa participație la Uber. Era cel mai mare acționar al gigantului american

Compania japoneză SoftBank a renunțat la întreaga sa participație la Uber. Era cel mai mare acționar al gigantului american Sursa foto: Dreamstime.com

Luni, 8 august 2022, gigantul SoftBank a informat că și-a vândut și restul participației deținute la compania americană de transport Uber, asta deoarece japonezii au în plan să reducă pierderile mari înregistrate de la unitatea proprie de investiți, conform presei internaționale.

Asta după ce Vision Fund, motorul investițiilor în tehnologie, a înregistrat o pierdere de 2.930 miliarde de yeni japonezi, în trimestrul II, echivalentul a 21, 68 miliarde de dolari, cea mai mare raportată vreodată.

Compania SoftBank din Japonia renunță la toate acțiunile deținute la Uber

Anterior, între lunile aprilie - iulie 2022, SoftBank a decis să renunțe la o parte din participațiile deținute la Uber, pe care le-a vândut cu un preț mediu de 41,47 de dolari per acțiune. De altfel, SoftBank a transmis că în ce privește costul mediu per acțiuni, acesta a fost de 34, 50, de unde rezultă profitul companiei în urma acestei tranzacții.

Compania japoneză SoftBank decidea să investească în Uber în anul 2018, respectiv în anul 2019, ajungând să fie cel mai mare acționar al gigantului american, însă, în anul 2021, japonezii au vândut circa o treime din participație.

Ne puteți urmări și pe Google News

Luni, 8 august 2022, acțiunile companiei Uber au înregistrat o ușoară scădere. SoftBank declara că între aprilie - iulie 2022, câștigul înregistrat era de 5, 6 miliarde de dolari, grație participației Uber, companiei de imobiliare Opendoor, firmei de îngrijire a sănătății Guardant, dar și marii companii chineze Beike din domeniul imobiliar, conform Mediafax.ro.

Reacția Uber la acuzațiile de distrugere de documente sensibile

După ce o investigație jurnalistică a scos la iveală că Uber a distrus documentele considerate sensibile, compania spune că toate aceste acțiuni au avut loc în timpul vechii conduceri și că în ultimii cinci ani a suferit o schimbare totală. Uber Techologies anunţă că deşi comportamentul din trecut „nu era conform cu actualele valori”, acum compania este „diferită”.

„Nu există o lipsă de relatări despre greşelile Uber înainte de 2017. Au fost publicate mii de articole, au fost scrise multe cărţi, a existat chiar şi un serial televizat. În urmă cu cinci ani, acele greşeli au culminat într-una dintre cele mai infame admiteri din istoria Americii corporative.

Acea admitere a condus la activităţi enorme de monitorizare publică, la un număr de procese de profil înalt, la numeroase investigaţii ale agenţiilor guvernamentale şi la încheierea colaborării cu mulţi membri ai conducerii“, anunță compania Uber Technologies într-un comunicat postat pe site-ul propriu.

Schimbări majore la Uber

Uber a angajat un nou director și a schimbat mare parte din personal. „Tocmai de aceea, Uber a angajat un nou director general, Dara Khosrowshahi, care a primit sarcina de a transforma fiecare aspect al modului în care Uber îşi desfăşoară activitatea. El s-a ghidat încă de la început pe recomandările formulate de Eric Holder, fost procuror general al SUA, angajat de companie să investigheze şi să reformeze practicile noastre de afaceri.

Dara a rescris valorile companiei, a remaniat echipa de conducere, a fixat ca principală prioritate siguranţa, a implementat o guvernare corporativă de primă clasă, a angajat membri independenţi în Consiliul de administraţie şi a instalat un sistem viguros de controale şi conformare necesar pentru funcţionarea unei companii publice. Când spunem că Uber este în prezent o companie diferită, ne referim la modul concret: 90% dintre actualii angajaţi ai Uber s-au alăturat după ce Dara a devenit director general”, se mai arată în comunicatul Uber.

Potrivit unei anchete a jurnaliștilor britanici, compania americană Uber a utilizat în câteva ţări, inclusiv în România, un sistem de distrugere a datelor, care ar fi putut fi analizate în cazul unor investigații ale autorităţilor de reglementare. Mai mult, Uber ar fi cheltuit 90 de milioane de dolari anual pentru activități de lobby menite să îi atragă sprijinul mai multor lideri europeni. Totul cu scopul de a prelua monopolul activităților de taxi din mai multe țări.