Biserica se modernizează și va trece la comerțul online. E bătaie mare pe marfa produsă de călugări

Biserica se modernizează și va trece la comerțul online. E bătaie mare pe marfa produsă de călugări

O mănăstire din Belgia, care produce un sortiment de bere căutat de cunoscători, a anunțat ca își va vinde producția cu ajutorul comerțului online pentru a fi siguri că produsul lor va ajunge direct la consumatori.

Călugării s-au supărat crunt după ce au aflat că berea produse de ei, vândută la prețul de 2.5 euro/sticla, este revândută la prețuri de speculă. Un astfel de caz este al unui supermarket din Olanda care a cumpărat 7.200 de sticle pe care le-a vândut la prețul de 9.95 euro/sticlă, realizând doar din vânzare, un profit de patru ori mai mare.

Până în prezent, călugării de la Abația Sfântul Sixtus și care produs celebra bere Westvleteren XII, își vindeau produsul direct în fața porții mănăstirii, doritorii putând să cumpere maxim două lăzi.

În cadrul abaţiei Sfântul Sixtus, trăiesc 19 călugări, care produc bere încă din din anul 1839. Din anul 1878, călugării au început să vândă berea în serie limitată, pentru a asigura nevoile mănăstirii.

Ne puteți urmări și pe Google News

"În locul blocajelor rutiere am avut parte de telefoane blocate, odată cu dezvoltarea pieţei gri, iar oamenii vindeau berea noastră uneori cu marje uriaşe de profit", a explicat abatele Manu Van Hecke.

Acum cei care vor să cumpere bere trebuie să își facă cont pe pagina de internet a mănăstirii și apoi să aștepte. Cei care așteaptă mai mult, vor avea șansele mai mari de a cumpăra berea Westvleteren XII.

Abația Sfântul Sixtus produce o bere blondă cu concentraţie de alcool de 5,8%, sortimentul Ale 8% şi, cel mai faimos dintre sortimentele abaţiei, Dark Ale 10,2%.