Autostrada aşteptată de toată România. Anunţ istoric al ministrului Transporturilor

Autostrada aşteptată de toată România. Anunţ istoric al ministrului Transporturilor Sursa foto Arhiva EVZ

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a dezvăluit joi, 11 martie 2021, că a dat startul pentru pregătirea tehnică a autostrăzii Ploieşti-Braşov, celebra A3.

Autostrada aşteptată de toată România. Anunţ istoric al ministrului Transporturilor. Despre A 3, ministrul Transporturilor a spus că trebuie să fie „fără cusur” din punctul de vedere al documentaţiei tehnice. De asemenea, Cătălin Drulă îşi doreşte acelaşi lucru şi cu privire la studiile de teren.

Acesta a adăugat că studiile contractate sunt cele hidrologice, hidraulice şi geotehnice. Ministrul Transporturilor consideră că ele reprezintă „un capitol foarte important pentru orice construcţie pe care o vrem executată fără probleme în teren”.

Mai mult, Cătălin Drulă a subliniat că pe sectoarele critice, în care traficul este infernal (n.r. - centurile de la Comarnic şi Buşteni) şi pe Ploieşti - Comarnic, a avut o solicitare inedită. Practic, ministrul a cerut proiectantului ca documentaţia să fie livrată în avans.

Ne puteți urmări și pe Google News

Autostrada aşteptată de toată România

„11 MARTIE - START PENTRU PREGĂTIREA TEHNICĂ A AUTOSTRĂZII PLOIEȘTI-BRAȘOV (A3).

A fost dat astăzi ordinul de începere, în prima întâlnire oficială cu proiectantul la sediul CNAIR. Această autostradă trebuie pregătită fără cusur din punct de vedere al documentației tehnice și studiilor de teren. Nu ne mai permitem întârzieri.

Ne dorim soluții moderne, cu tuneluri (Bușteni+Sinaia), soluții prietenoase cu turismul și mediul.

Conform contractului, una dintre primele etape este pregătirea studiilor de trafic: modelarea traficului, a fluxurilor de circulație, prognoza de trafic și finalizarea acestui capitol.

În paralel se desfășoară studiul alternativelor de traseu cu schițe, sisteme rutiere proiectate, scurgerea apelor și identificarea constrângerilor de pe fiecare opțiune. După o etapă de consultare publică se aprobă traseul final.

Studiile contractate sunt cele hidrologice, hidraulice și geotehnice - un capitol foarte important pentru orice construcție pe care o vrem executată fără probleme în teren. Și acestea sunt doar o parte din activitățile necesare.

Pe sectoarele critice, unde - știm cu toții - traficul este infernal (centurile de la Comarnic și Bușteni) și pe Ploiești - Comarnic, am cerut proiectantului din nou ca documentația să fie livrată în avans.

Trebuie să începem lucrul efectiv cu utilaje în teren cât mai repede pe această autostradă”, a transmis Cătălin Drulă pe Facebook.