Asocierea turco-română Gulermak – Somet va construi cel de-al doilea tronson al liniei de metrou spre Aeroportul Otopeni Surse

Asocierea turco-română Gulermak – Somet va construi cel de-al doilea tronson al liniei de metrou spre Aeroportul Otopeni SurseSursa: Arhiva EVZ

Tronsonul cuprins între stația Tokyo și Aeroportul Otopeni are o lungime de 7,6 kilometri și va avea șase stații. Licitația ar fi fost câștigată de asocierea turco-română Gulermak – Somet. Valoarea contractului depășește un miliard de lei.

Asocierea turco-română Gulermak - Somet ar fi câștigat licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru tronsonul doi al Magistralei M6, Tokyo - Aeroport Henri Coandă, potrivit Asociaței Pro Infrastructură (API). La licitație au mai participat alte două companii tot din Turcia.

„Umblă vorba prin târg că a câștigat asocierea Gulermak – Somet cu 97% din valoarea estimată, iar ceilalți au fost respinși”, au declarat mai multe surse pentru Asociațeia Pro Infrastructură. Reprezentanții Metrorex nu au confirmat însă informațiile și susțin că procedura nu a fost încă finalizată.

Acest al doilea tronson din Magistrala 6 va avea o lungime de 7,6 kilometri și șase stații: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroport Otopeni. Valoarea estimată a contractului anunțată înainte de licitație este de 1,3 miliarde de lei fără TVA.

Legătură directă

Contractul pentru primul tronson 1 Mai- Tokyo a fost semnat anul trecut în luna martie. Licitația a fost câștigată de o asociere de firme din Turcia, Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S. – Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. Investiția se ridică la 1,2 miliarde de lei fără TVA.

Secţiunea cuprinsă între staţiile 1 Mai (existent)-Tokyo (inclusiv) va avea o lungime de 6,6 km şi șase stații: 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo.

După finalizarea lucrărilor (cel mai devreme peste patru ani), Magistrala 6 va face legătură între stația 1 Mai și Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Noul tronson va permite o legătură directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, fără a mai fi necesară transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor, potrivit economica.net.

Noi magistrale

În viitor, mai exact începând cu 2027, sunt în plan noi extinderi ale rețelei de metrou. Magistrala 7, tronsonul Voluntari-Bragadiru, va asigura interconectivitatea între două zone populate din sud-vestul și nord-estul Bucureștiului. Lungimea acestui tronson va fi de 26 km și va avea un număr de 27 stații și două depouri.

Magistrala 8, Semi-inelul Sud Crângași-Dristor 2 va asigura toate relațiile de transfer ale călătorilor între magistralele de metrou, fără a mai fi necesară traversarea prin centrul orașului. Lungimea traseului va fi de 19 km, iar acesta și va avea 18 stații.

 

Ne puteți urmări și pe Google News