O nouă linie de metrou în București. Când încep lucrările
- Emma Cristescu
- 3 februarie 2023, 13:16
Primăria Capitalei a lansat în dezbatere publică Planul Urbanistic al unei noi linii de metrou în Bucureşti. Lucrările ar putea să fie gata în câțiva ani.
Primăria Capitalei a lansat în dezbatere publică Planul Urbanistic al unei noi linii de metrou în Bucureşti. Staţia de plecare va fi Gara de Nord, iar ultima, în sudul Capitalei, Gara Progresul.
Bucureștenii ar putea beneficia de 13 stații, pe o distanţă de aproape 12 kilometri. Cu toate astea, autoritățile au întârziat cu noul proiect, care are finanţare parţială din PNRR. Bugetul este de 300 de milioane de euro, iar lucrările vor fi gata în 2026, potrivit PROTV.
Bucureștenii nu mai merg cu metroul
Metroul este unul dintre cele mai rapide și folosite mijloace de transport în comun folosite de locuitorii din București, iar oamenii au găsit alte variante. Numărul de călători din stațiile Aurel Vlaicu și Pipera a scăzut la jumătate față de perioada de dinainte de pandemie. Au fost înregistrate peste 4,5 milioane de validări de cartele în aul 2022, în stația de metrou Aurel Vlaicu. Chiar dacă a fost observată o creștere de 78% a numărului de călători față de anul 2021 și de 30% față de anul 2022, traficul din această stație s-a redus cu jumătate față de nivelul atins în 2019. „Am reînceput să merg la birou în aprilie 2022, iar compania la care lucrez are sediul la Pipera. Nu am văzut să fie mai aglomerat în ultimele luni, este cam la fel în fiecare zi“, a spus Cătălin, un corporatist din București.
În stația din Pipera au fost înregistrate puțin peste trei milioane de validări anul trecut. Au fost cu 97% mai mulți călători față de 2021 și cu 33% mai mulți față de 2020. În perioada octombrie-noiembrie 2019, înainte de pandemie, au fost validate 750.000 de cartele la stația de metrou Aurel Vlaicu și 800.000 de cartele la Pipera. Acum, la Aurel Vlaicu au fost înregistrate 472.000 de validări, iar la Pipera doar 336.000.
Mulți angajați preferă să lucreze de acasă și să nu mai piardă timpul pe drum. Această decizie nu a afectat doar Metrorex, ci și celelalte companii de transport în comun.
„Modul de lucru hibrid, cu zile de work from home care alternează cu mersul la birou, este în continuare o variantă preferată de multe companii, ceea ce a condus la o creştere a gradului de neocupare a clădirilor de birouri la circa 15%“, a spus Mihnea Şerbănescu, general manager la compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.